Cechy programu
Możliwości programu
Program posiada następujące możliwości:
- sterowanie zwrotnicami (myszką jak i klawiaturą)
- sterowanie lokomotywami (myszką jak i klawiaturą)
- definiowanie planu makiety
- definiowanie bloków
- programowanie dekoderów z możliwością odczytów CV (odczyt, o ile system DCC to umożliwia)
Jeżeli jest uruchomiona informacja zwrotna z makiety, to program umożliwia:
- puszczanie lokomotyw od bloku do bloku z automatycznym zatrzymywaniem w bloku docelowym
- automatyczne przejazdy - automat do puszczania poci?gów
Przykładowy wygląd programu:
Dokładniejsza lista możliwości programu
Projektowanie planszy:
- możliwość łatwego zaprojektowania planszy: zwotnice, proste, odcinki po skosie (zakręty), tunele/skoki, skrzyżowania kolizyjne i bezkolizyjne, semafory, bloki
- możliwość posiadania kilku planszy, przejazdy między nimi zrealizowane przez 'skoki'
- możliwość zmiany wielkości kratki na planszy (ważne dla dużych makiet)
- mozliwość definiowania kolorów na planszy
Systemy DCC:
- obsługa systemów DCC:
- Roco/Lenz poprzez LI-101F lub LI-USB
- DDW poprzez protokół SRCP wersja 0.8.2; wsparcie do ustawienia standardowych parametrów dla DDW
- S88 poprzez HSI-88 firmy LDT
- ECoS firmy ESU (oraz S88 przez ECoS)
- brak ograniczenia na ilość podłączonych systemów DCC
- obsługa dekoderów urządzeń na adresach urządzeń jak i na adresach lokomotyw
- specjalne wsparcie dla dekodera Roco 42624
- obsługa informacji zwrotnej
- możliwość synchronizacji urządzeń z programem przy pierwszym uruchomieniu programu
- możliwość wyłaczenia prądu we wszystkich systemach DCC za pomocą klawisza ESC (i ponownego włączenia za pomocą klawisz F12)
Rozjazdy:
- możliwość podłączenia różnych typów urządzeń DCC do rozjazdu: dekoder rozjazdu, dekoder akcesoriów, dekoder akcesoriów z wbudowaną informacją zwrotną lub dekoder akcesoriów z oddzielną informacją zwrotną
- możliwość podłączenia do każdej "czujki zwrotnicy" urządzenia z innego systemu DCC
- obsługa dekoderów rozjazdów na adresach lokomotyw
- możliwość określenia czasu przełączania i czasu po jakim uważamy, że nastąpiła awaria
- obsługa rozjazdów potrójnych
- możliwość powiązania kilku rozjazdów na jednym adresie
- możliwość podczepienia zmiany rozjazdu pod klawisz
Semafory:
- obsługa semaforów dwu i trzy komorowych oraz kształtowych 1- i 2-ramiennych (na razie bez automatycznej obsługi światła żółtego), także sprzężonych.
- obsługa dekoderów rozjazdów na adresach lokomotyw
- możliwość określenia czasu przełączania i czasu po jakim uważamy, że nastąpiła awaria
- możliwość podczepienia zmiany semafora pod klawisz
Inne urządzenia:
- możliwość sterowania różnymi innymi urządzeniami: rogatki na przejazdach, światła na przejazdach itp.
- możliwość zaprogramowania migania, łącznie z losowym zmienianiem czasu świecenia i nie-świecenia
Lokomotywy
- możliwość definiowania dowolnej ilości lokomotyw
- możliwość dodania zdjęcia lokomotywy
- możliwość chwilowego "zdjęcia" lokomotywy z makiety
- możliwość określenia maksymalne, normalnej prędkości lokomotywy, oraz prędkości zwalniania przed zatrzymaniem
- możliwość określenia długości pociągu, miejsca pierwszego oraz ostatniego punktu wykrywanego przez systemy informacji zwrotnej
- możliwość określenia do 12 klawiszy funkcyjnych
- obsługa klawiszy funkcyjnych typu włącz/wyłącz
- możliwość profilowania lokomotyw: zbadanie szybkości jazdy lokomotywy na każdym z 28 stopni prędkości w obu kierunkach (wymagana informacja zwrotna)
- możliwość zdefiniowania skal modelarskich i określenia w jakiej skali jest dana lokomotywa.
Lokomotywy na ekranie:
- możliwość pokazywania listy lokomotyw w wielu kolumnach/rzędach
- możliwość pokazywania lokomotyw w sposób skrócony
- obsługa sterowania lokomotyw poprzez klawiaturę
- pokazywanie aktualnej prędkości lokomotywy (o ile przeszła profilowanie)
Bloki na makiecie
- możliwość definiowania bloków na makiecie powiązanymi z semaforami: miejsc, gdzie zatrzymują się pociągi, gdzie są wykrywane przez systemy informacji zwrotnej
- obsługa informacji zwrotnej bloków: pojedynczej i podwójnej. Poprzez wykrywanie obecności lokomotywy na torze lub poprzez kontaktrony
- możliwość określenia odległości między miejscem wykrycia lokomotywy a miejscem jej planowanego zatrzymania - w każdą stronę oddzielnie
- możliwość określenia indywidualnych prędkości po starcie, przy przejeżdżaniu i przed zatrzymaniem dla każdego bloku - innych niż zdefiniowanych dla danej lokomotywy.
- możliwość przydzielenia lokomotywy do bloku: z określeniem w którą stronę jedzie, czy jedzie przodem, czy tyłem i czy jest na początku czy na końcu pociągu.
- możliwość ustawienia przebiegu (rezerwacja/blokada) między końcem jednego bloku a początkiem drugiego
- możliwość znalezienia najkrótszej drogi między końcem jednego bloku a początkiem drugiego.
- możliwość określenia róznych wag/preferencji dla każdego ustawienia zwrotnicy
- możliwość automatycznego przejazdu lokomotywy po ustawionym przebiegu. Program automatycznie (dzięki informacji zwrotnej) zwolni pociąg przy wjeździe do bloku docelowego i zatrzyma go w wyznaczonym miejscu
AutoPrzejazdy
- możliwość uruchomienia automatu (a nawet wielu), który będzie "przepychać" pociągi ze wskazanych bloków początkowych w kierunku wskazanych bloków docelowych
- automat będzie wybierać losowo pociągi w blokach początkowych i losowo ustawiać drogę (po wskazanych blokach)
- możliwość określenia minimalnego i maksymalnego czasu postoju w blokach (program losowo wybiera czas postoju ze wskazanego przedziału)
- możliwość pozwolenia na zmianę kierunku we wskazanych blokach
- możliwość określenia minimalnego czasu lub/i ilości przejechanych bloków przed kolejną zmianą kierunku
- możliwość dodanie przejazdów do menu lokalnego (prawy przycisk myszki) dla wskazanych końców bloków oraz możliwość oznaczena autoprzejazdu jako 'jednorazowego', co w rezultacie daje możliwość uruchamiania ręcznego wskazanych przejazdów
- możliwość określenia bloku, jako 'wymagającego rezerwacji wyjazdu', co zmniejsza możliwość zablokowania się pociągów (próba ustawienia się dwóch pociągów na przeciw siebie)
- możliwość określenia klawiszy do uruchamiania i zatrzymywania autoprzejazdów
- możliwość zatrzymania wszystkich autoprzejazdów za pomocą Shift+ESC
Programowanie dekoderów
- możliwość programowania CV dekoderów we wszystkich dostępnych (dla danego systemu DCC) trybach: Direct, Paged i POM.
- możliwość odczytu CV (o ile system DCC na to pozwala)
- możliwość programowania i odczytu grupy CV oraz wszystkich znanych CV
- pokazywanie wartości CV jako liczby dziesiętnej, szesnastkowej i listy bitów
- pokazywanie opisu najczęściej stosowanych CV
- możliwość spisania CV i zapamiętania z daną lokomotywą
- możliwość porównywania zapamiętanych CV z odczytanymi CV z lokomotywy