Tarcza manewrowa

Awatar użytkownika
Wmac127
Posty: 319
Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01

Tarcza manewrowa

Post autor: Wmac127 »

Czy dużym kłopotem było by możliwość wprowadzenia znaków graficznych tarczy manewrowej kształtowej i świetlnej, żeby nie używać znaków graficznych semaforów prostych?
Pozdrawiam
MAciej
marekm
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:30

Re: Tarcza manewrowa

Post autor: marekm »

Do zamodelowania tarczy manewrowej świetlnej stosuję semafor wielokomorowy ze zdefiniowanymi tylko
dwoma światłami (niebieskie i białe) oraz sygnałami Ms2 i Ms1. I tutaj pojawia się pytanie - jak powinien
być zdefiniowany sygnał Ms1? Ms2 ma przypisane Ograniczenie za tym semaforem - Ruch manewrowy.

Czy taka tarcza manewrowa może mieć realny wpływ na ruch lokomotywy, jeśli nie jest przypisana do bloku?
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2178
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Tarcza manewrowa

Post autor: gbbsoft »

Ms1 spróbuj jako sygnał czerwony, czyli stój.

> Czy taka tarcza manewrowa może mieć realny wpływ na ruch lokomotywy, jeśli nie jest przypisana do bloku?
Jeżeli nie jest w bloku, to tak jakby stała w następnym bloku.

W GbbKolejce kolejność logiki jest następująca:
- najpierw dajesz sygnał do przejazdy z bloku do bloku, czy to normalny, czy to manewrowy
- następnie program oblicza maksymalną prędkość, jaką lok może jechać do następnego semafora (oraz od następnego do jeszcze następnego)
- następnie na tej podstawie ustawia odpowiednia semafor w bloku i semafory do tyłu do najbliższego rozjazdu (z tego co pamiętam). Dzięki temu da się fajnie obsłużyć semafory powtarzające sygnał przed głównym semaforem.

Dodatkowa uwaga: ponieważ semafor musi jakiś sygnał pokazywać, więc jeżeli na podstawie prędkości nie da się wymyśleć jakiegokolwiek sygnału, to wtedy program ustawia sygnał Stój (u ciebie Ms1)

PS. Oczywiście najlepiej wszystko sprawdzić w wersji demo osobiści
ODPOWIEDZ