kilka problemów
Re: kilka problemów
Powinno być tak, że dopóki lok nie stanie w bloku, a gdy przejeżdża bez zatrzymania to dopóki nie minie bloku, trasa wsteczna od poprzedniego bloku do obecnego bloku jest ciągle zarezerwowana. Zobacz, kiedy w przypadku przejazdu bez zatrzymania rezerwacja drogi wstecznej znika.
Wiki: http://wiki.gbbkolejka.pl
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 29 kwie 2020, 22:58
- Miasto: Ksawerów
- System DCC: Martinezo DPB5A, S88
Re: kilka problemów
Chyba odkryłem, dlaczego była dawane nowa droga pomimo, że skład jeszcze był na trasie.
Jeden z wagonów przenosi napięcie z odcinka nie izolowanego, co za tym idzie, dla S88 jest to znak -brak obciążenia i gbbkolejka myśli, że skład już zwolnił trasę.
Dzięki i przepraszam.
Jeden z wagonów przenosi napięcie z odcinka nie izolowanego, co za tym idzie, dla S88 jest to znak -brak obciążenia i gbbkolejka myśli, że skład już zwolnił trasę.
Dzięki i przepraszam.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 29 kwie 2020, 22:58
- Miasto: Ksawerów
- System DCC: Martinezo DPB5A, S88
Re: kilka problemów
Po głębszej analizie dotyczącej likwidacji drogi wstecznej zauważyłem 2 zjawiska:
1) mam blok o długości 150cm, na którym pociąg ma się zatrzymać po przejechaniu 120cm. Jeżeli ten blok ma przejechać bez zatrzymania, to blokada drogi wstecznej znika w momencie przejechania 120cm a nie dopiero w momencie zjechania z bloku czyli po 150cm. Tak się dzieje przy każdym składzie.
Blokada znika w punkcie zatrzymania każdego składu.
2) zdarza się tak, że do momentu wjechania całej lokomotywy na odcinek izolowany, informacja zwrotna wysyła do programu raz, że odcinek jest zajęty (1-wszy wózek wjeżdża na odcinek izolowany), a raz że już nie jest (1-wszy wózek wjechał na odcinek izolowany co za tym idzie zjechał z odcinka nie izolowanego) i znowu że jest (2-gi wózek wjechał na odcinek izolowany i w tym momencie cała lokomotywa jest na odcinku izolowanym). Przez to krótkie podanie informacji z pomiędzy wózków 1 i 2 program myśli, że skład zjechał z bloku i może zdjąć blokadę z trasy wstecznej.
Dla tego u mnie dochodzi do kraksy.
I teraz, ad1 aż tak istotny nie jest, ale pytałeś się, bym sprawdził kiedy znika blokada trasy wstecznej
Ad2. czy jest możliwość zniwelowania programem zjawiska opisanego wyżej, by program poczekał np1s, czy aby na pewno blok jest wolny i można zdejmować blokadę trasy
1) mam blok o długości 150cm, na którym pociąg ma się zatrzymać po przejechaniu 120cm. Jeżeli ten blok ma przejechać bez zatrzymania, to blokada drogi wstecznej znika w momencie przejechania 120cm a nie dopiero w momencie zjechania z bloku czyli po 150cm. Tak się dzieje przy każdym składzie.
Blokada znika w punkcie zatrzymania każdego składu.
2) zdarza się tak, że do momentu wjechania całej lokomotywy na odcinek izolowany, informacja zwrotna wysyła do programu raz, że odcinek jest zajęty (1-wszy wózek wjeżdża na odcinek izolowany), a raz że już nie jest (1-wszy wózek wjechał na odcinek izolowany co za tym idzie zjechał z odcinka nie izolowanego) i znowu że jest (2-gi wózek wjechał na odcinek izolowany i w tym momencie cała lokomotywa jest na odcinku izolowanym). Przez to krótkie podanie informacji z pomiędzy wózków 1 i 2 program myśli, że skład zjechał z bloku i może zdjąć blokadę z trasy wstecznej.
Dla tego u mnie dochodzi do kraksy.
I teraz, ad1 aż tak istotny nie jest, ale pytałeś się, bym sprawdził kiedy znika blokada trasy wstecznej
Ad2. czy jest możliwość zniwelowania programem zjawiska opisanego wyżej, by program poczekał np1s, czy aby na pewno blok jest wolny i można zdejmować blokadę trasy
Re: kilka problemów
W parametrach jest taki parametr: „minimalny czas trwania informacji zwrotnej”.
Spróbuj ustawić go na np.: 100ms. Program uzna, że informacja zwrotna jest prawdziwa, jak będzie trwała co najmniej 100ms.
Może to pomoże.
Spróbuj ustawić go na np.: 100ms. Program uzna, że informacja zwrotna jest prawdziwa, jak będzie trwała co najmniej 100ms.
Może to pomoże.
Wiki: http://wiki.gbbkolejka.pl
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Re: kilka problemów
ad1. Program działa zgodnie z jego zaprojektowaniem. Ogon powinien zniknąć w momencie dojechania do (z zatrzymaniem) lub przejechania przez (bez zatrzymania) miejsce zatrzymania.
Wiki: http://wiki.gbbkolejka.pl
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 29 kwie 2020, 22:58
- Miasto: Ksawerów
- System DCC: Martinezo DPB5A, S88
Re: kilka problemów
OK, zrozumiałem, że w momencie przejeżdżania składu przez blok, blokada trasy wstecznej ma zniknąć dopiero jak z bloku wyjedzie.
Czyli mamy sprawę załatwioną. Wydłużenie czasu trwania info. zwrotnego pomogło.
Czyli mamy sprawę załatwioną. Wydłużenie czasu trwania info. zwrotnego pomogło.