kilka problemów

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: kilka problemów

Post autor: gbbsoft »

Powinno być tak, że dopóki lok nie stanie w bloku, a gdy przejeżdża bez zatrzymania to dopóki nie minie bloku, trasa wsteczna od poprzedniego bloku do obecnego bloku jest ciągle zarezerwowana. Zobacz, kiedy w przypadku przejazdu bez zatrzymania rezerwacja drogi wstecznej znika.
kolejarz
Posty: 53
Rejestracja: 29 kwie 2020, 22:58
Miasto: Ksawerów
System DCC: Martinezo DPB5A, S88

Re: kilka problemów

Post autor: kolejarz »

Chyba odkryłem, dlaczego była dawane nowa droga pomimo, że skład jeszcze był na trasie.
Jeden z wagonów przenosi napięcie z odcinka nie izolowanego, co za tym idzie, dla S88 jest to znak -brak obciążenia i gbbkolejka myśli, że skład już zwolnił trasę.
Dzięki i przepraszam.
kolejarz
Posty: 53
Rejestracja: 29 kwie 2020, 22:58
Miasto: Ksawerów
System DCC: Martinezo DPB5A, S88

Re: kilka problemów

Post autor: kolejarz »

Po głębszej analizie dotyczącej likwidacji drogi wstecznej zauważyłem 2 zjawiska:
1) mam blok o długości 150cm, na którym pociąg ma się zatrzymać po przejechaniu 120cm. Jeżeli ten blok ma przejechać bez zatrzymania, to blokada drogi wstecznej znika w momencie przejechania 120cm a nie dopiero w momencie zjechania z bloku czyli po 150cm. Tak się dzieje przy każdym składzie.
Blokada znika w punkcie zatrzymania każdego składu.
2) zdarza się tak, że do momentu wjechania całej lokomotywy na odcinek izolowany, informacja zwrotna wysyła do programu raz, że odcinek jest zajęty (1-wszy wózek wjeżdża na odcinek izolowany), a raz że już nie jest (1-wszy wózek wjechał na odcinek izolowany co za tym idzie zjechał z odcinka nie izolowanego) i znowu że jest (2-gi wózek wjechał na odcinek izolowany i w tym momencie cała lokomotywa jest na odcinku izolowanym). Przez to krótkie podanie informacji z pomiędzy wózków 1 i 2 program myśli, że skład zjechał z bloku i może zdjąć blokadę z trasy wstecznej.
Dla tego u mnie dochodzi do kraksy.
I teraz, ad1 aż tak istotny nie jest, ale pytałeś się, bym sprawdził kiedy znika blokada trasy wstecznej
Ad2. czy jest możliwość zniwelowania programem zjawiska opisanego wyżej, by program poczekał np1s, czy aby na pewno blok jest wolny i można zdejmować blokadę trasy
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: kilka problemów

Post autor: gbbsoft »

W parametrach jest taki parametr: „minimalny czas trwania informacji zwrotnej”.
Spróbuj ustawić go na np.: 100ms. Program uzna, że informacja zwrotna jest prawdziwa, jak będzie trwała co najmniej 100ms.
Może to pomoże.
kolejarz
Posty: 53
Rejestracja: 29 kwie 2020, 22:58
Miasto: Ksawerów
System DCC: Martinezo DPB5A, S88

Re: kilka problemów

Post autor: kolejarz »

gbbsoft pisze: 14 paź 2021, 22:39 ...
Może to pomoże.
OK, to pomogło, ale za to wydłużyło drogę hamowania, lub bardziej skróciło odcinek/blok. Ale to nie problem skrócić blok o 5 cm

Natomiast pozostaje ad1, moment wyłączenia trasy wstecznej w momencie wyjechania z bloku.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: kilka problemów

Post autor: gbbsoft »

ad1. Program działa zgodnie z jego zaprojektowaniem. Ogon powinien zniknąć w momencie dojechania do (z zatrzymaniem) lub przejechania przez (bez zatrzymania) miejsce zatrzymania.
kolejarz
Posty: 53
Rejestracja: 29 kwie 2020, 22:58
Miasto: Ksawerów
System DCC: Martinezo DPB5A, S88

Re: kilka problemów

Post autor: kolejarz »

OK, zrozumiałem, że w momencie przejeżdżania składu przez blok, blokada trasy wstecznej ma zniknąć dopiero jak z bloku wyjedzie.
Czyli mamy sprawę załatwioną. Wydłużenie czasu trwania info. zwrotnego pomogło.
ODPOWIEDZ