Makieta Krzysztofa

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1768
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Makieta Krzysztofa

Post autor: gbbsoft » 16 maja 2019, 18:41

Tu to opisałeś kiedyś:
Krzysztof pisze:
05 mar 2019, 10:30
Na niebiesko zaznacza się BLOK D, do którego lokomotywa w ogóle nie dojechała.
Czyli sprzęt kłamie: zaznacza blok docelowy na niebiesko mimo, że nic tam nie stoi. Widzę dwie możliwości:
a) masz coś nie tak z adresowaniem informacji zwrotnej i blok docelowy jest podłaczony do jakiegos innego bloku na makiecie
b) coś ci szwankuje informacja zwrotna. Może zmień wyjście w dekoderze dla tego bloku na inne, albo do innego dekodera podłacz ten jeden blok. A może tam się na chwilę stykają szyny w przerwie oddzielającej blok od reszty makiety.

Słowem problem techniczny a nie softwerowy. Jak program otrzymuje błędne informacje z makiety, to nie działa poprawnie.

Krzysztof
Posty: 131
Rejestracja: 20 lis 2018, 14:39
System DCC: z21

Re: Makieta Krzysztofa

Post autor: Krzysztof » 17 maja 2019, 21:59

Dokładnie bylo tak jak piszesz na poczatku. Obserwowałem ten blok docelowy i nic nie migało. Spróbuję jutro ustawić te ms.

Krzysztof
Posty: 131
Rejestracja: 20 lis 2018, 14:39
System DCC: z21

Re: Makieta Krzysztofa

Post autor: Krzysztof » 17 maja 2019, 22:14

Troche te posty sie pomieszaly. To co napisalem kiedys nie bylo dokładne. Jeszcze raz podam ten przyklad po kolei:
1. Ukladam trase, 2 bloki ( A i B), przydzielam loka do bloku A
2. Ukladam przejazd z A do B
3. Wybieram opcję "jedź do" ( z A do B)
4. Zapala sie na czerwono trasa przejazdu z A do B
5. Lok znika z bloku A , pojawia się w B, blok B podswietla sie na niebiesko, blok A tez swieci na niebiesko i dalej stoi w nim lok i nie moze ruszyc ale jednocześnie znika przydzielenie loka z bloku A mimo ze on tam dalej stoi.
6. W dolnym pasku komunikatów pojawia sie jakiś tekst o wartosci, ze blok ma wartosc 0 musi miec wartosc, cos takiego, ale nie odpisałem go dokladnie.

Krzysztof
Posty: 131
Rejestracja: 20 lis 2018, 14:39
System DCC: z21

Re: Makieta Krzysztofa

Post autor: Krzysztof » 17 maja 2019, 22:27

W poście z 05.03 (patrz wyżej)jest załączone zdjecie tej sytuacji. Drugi blok od góry jest pusty, świeci na niebiesko bo faktycznie stoi w nim lok ale zniknął jej rysunek (przydzielenie) a pojawił sie w bloku na dole (ten pionowy blok z bordową lokomotywą) i nie jest podswietlony na niebiesko bo faktycznie loka tam nie ma !, wiec informacja zwrotna dziala prawidlowo. Jak sobie powiekszysz to zdjęcie to zobaczysz tą sytuację. Blok B pusty na niebiesko i na dole Blok E z lokiem bez podświetlenia. To jest w 100% ta sytuacja. I jeszcze fajnie w rozkładzie jazdy masz komunikat błędu: "brak wolnych bloków wjazdowych".

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1768
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Makieta Krzysztofa

Post autor: gbbsoft » 19 maja 2019, 20:08

Tylko, że wystarczy, że blok B zaświeci na krótki moment, to program zadziała tak jak opisujesz.
Spróbuj z wprowadzeniem opóźnienia w odczycie informacji zwrotnej.
Zobacz, czy w ogóle coś się zmieni...

Krzysztof
Posty: 131
Rejestracja: 20 lis 2018, 14:39
System DCC: z21

Re: Makieta Krzysztofa

Post autor: Krzysztof » 19 maja 2019, 21:47

Cześć, dziękuję za te msek., działa!!!! Kilkanaście prób bez problemów. Jedyny mankament bez wpływu na działanie to komunikaty o zbyt krótkich blokach na tej pętli dla przydzielonego pociagu. Nigdy ich nie było. Na szczęście loki zatrzymują się tak jak trzeba. Jestem jednak ciekaw co jest przyczyną tych komunikatów??

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1768
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Makieta Krzysztofa

Post autor: gbbsoft » 20 maja 2019, 13:10

Wg wyliczeń podanie sygnału STOP zaraz po wykryciu pociągu wjeździającego do bloku nie spowoduje zatrzymanie w wyznaczonym miejscu (tylko dalej). Tak naprawdę ze wzoru programowi wychodzi ujemne opóźnienie podania sygnału STOP po wjeździe do bloku, co oznacza, że sygnał STOP powinien być podany wczesniej niż wykrycie loka w bloku, co jest nie do wykonania, bo nie możemy (na razie) cofać się w czasie.... :-)

Możesz minimalnie wydłużyc długośc bloku, albo nic nie robić.

Krzysztof
Posty: 131
Rejestracja: 20 lis 2018, 14:39
System DCC: z21

Re: Makieta Krzysztofa

Post autor: Krzysztof » 21 maja 2019, 15:23

Tak też zrobiłem, czyli nic nie robiłem :-), ważne, że wreszcie wszystko jeździ jak należy.

Krzysztof
Posty: 131
Rejestracja: 20 lis 2018, 14:39
System DCC: z21

Re: Makieta Krzysztofa

Post autor: Krzysztof » 11 sie 2019, 18:38

Piotrze, informacja zwrotna w logu : ff:fd:42:60:4b:69 oznacza ze jaki jest adres ? Prosze również o odpowiedzi na pytania z mojego maila 🙂, bo po zamontowaniu modułu inf zwrotnej DR4088 Loconet musze na nowo to poustawiac.

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1768
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Makieta Krzysztofa

Post autor: gbbsoft » 12 sie 2019, 11:50

#60 = adres 96 dziesiętnie
#4b = bity: 0100 1011

ODPOWIEDZ