Chyba rzeczywiście pozostaje mi dywan. O zwiększeniu pętli nie ma mowy i tak już poprzesuwałem meble by ją zmieścić - najwyżej zrezygnuję z pełnego wykorzystania jej możliwości. Poza tym cały pomysł polega na tym by była niewidoczna.
W takim razie poproszę o jeszcze trochę teorii:
1. Rozumiem, że blok jest to odcinek pomiędzy miejscem wykrycia składu a jego zatrzymaniem.
2. Wykrycie wjazdu składu do bloku powoduje, że system przyjmuje, że blok z którego skład wyjechał jest zwolniony.
A co się dzieje, gdy wagony posiadają np. rezystory i wagony te pozostaną w obrębie poprzedniego bloku, a lokomotywa wjedzie do następnego (skład zatrzyma się w ten sposób, że czujniki będą wykrywać zajętość toru w obu blokach naraz)?
A co do samego programu to dostałem od gbbsoft zapewnienie:
"Tak. Można przenieść licencje z komputera na komputer."
Ale w instrukcji programu nie doczytałem jak to zrobić, czy wskazówki na ten temat otrzymam po ściągnięciu pełnej wersji? Na razie mam tylko demo ale boję się robić cokolwiek dalej by nie zablokować sobie tej możliwości. No i czy można przenosić program z komputera na komputer wielokrotnie? Laptop do sterowania będę tylko "wypożyczał' a dostęp do kompa mam na stałe.
Makieta Arti
Re: Makieta Arti
W sumie - tak. Na ekranie jest to odcinek prosty zaznaczony jako blok. W rzeczywistości może być "krzywy".Arti pisze: 1. Rozumiem, że blok jest to odcinek pomiędzy miejscem wykrycia składu a jego zatrzymaniem.
Tak, po pewnym czasie.Arti pisze: 2. Wykrycie wjazdu składu do bloku powoduje, że system przyjmuje, że blok z którego skład wyjechał jest zwolniony.
Program interesuje się tylko sygnałem wjazdu do bloku, do którego pociąg ma wjechać (oraz zanik sygnału z bloku, z którego pociąg ma wyjechać - aby ustawić semafor na "stop")Arti pisze: A co się dzieje, gdy wagony posiadają np. rezystory i wagony te pozostaną w obrębie poprzedniego bloku, a lokomotywa wjedzie do następnego (skład zatrzyma się w ten sposób, że czujniki będą wykrywać zajętość toru w obu blokach naraz)?
Pozostałe sygnały ignoruje.
Należy się ze mną skontaktować w celu otrzymania nowego numeru licencji i anulowania poprzedniego.Arti pisze: Ale w instrukcji programu nie doczytałem jak to zrobić, czy wskazówki na ten temat otrzymam po ściągnięciu pełnej wersji?
Wiki: http://wiki.gbbkolejka.pl
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Re: Makieta Arti
Nurtuje mnie jeszcze kilka kwestii.
1. Wydaje mi się, że te dwie wypowiedzi są trochę sprzeczne
2. A czy w obrębie bloku mogą być rozjazdy?
3. W instrukcji doczytałem, że w bloku możliwe są dwa odcinki izolowane z modułami wykrywającymi obecność. Jakie jest zastosowanie takiego rozwiązania oprócz profilowania lokomotyw?
4. Czy ciągłe zmienianie licencji przy przenoszeniu programu z kompa na laptop nie można zastąpić zainstalowaniem lekkiej wersji na laptopie a profesjonalnej na kompie? Z tym, że faktyczne sterowanie makietą odbywałoby się z laptopa pomimo połączenia z kompem.
I jeszcze to:
Przepraszam za te ciągłe pytania ale naprawdę bym chciał aby okazało się możliwym to co z pozoru niemożliwe.
1. Wydaje mi się, że te dwie wypowiedzi są trochę sprzeczne
gbbsoft pisze:Na pewno nie jest zależna od długości składu (no chyba, że na końcu jest wagon z opornikiem, aby sygnalizować zajętość bloku nawet po rozerwaniu pociągu).Arti pisze:2) Jaka powinna być długość bloku? Czy jest uzależniona od długości składu?
No bo jeżeli rozerwanie pociągu ma być sygnalizowane zajętością bloku, to zatrzymanie składu w dwóch blokach też daje sygnał zajętości bloku, z którego pociąg wyjeżdża - tak jak przy rozerwaniu.gbbsoft pisze: Program interesuje się tylko sygnałem wjazdu do bloku, do którego pociąg ma wjechać (oraz zanik sygnału z bloku, z którego pociąg ma wyjechać - aby ustawić semafor na "stop") Pozostałe sygnały ignoruje.
2. A czy w obrębie bloku mogą być rozjazdy?
3. W instrukcji doczytałem, że w bloku możliwe są dwa odcinki izolowane z modułami wykrywającymi obecność. Jakie jest zastosowanie takiego rozwiązania oprócz profilowania lokomotyw?
4. Czy ciągłe zmienianie licencji przy przenoszeniu programu z kompa na laptop nie można zastąpić zainstalowaniem lekkiej wersji na laptopie a profesjonalnej na kompie? Z tym, że faktyczne sterowanie makietą odbywałoby się z laptopa pomimo połączenia z kompem.
I jeszcze to:
5. Co to są "zdarzenia", jakoś nie kojarzę takiej definicji z instrukcji?tkarkady pisze:Jest to zrobienia zdarzeniamiArti pisze:....wyjechanie lokomotywy z bloku i powrót do tego samego bloku zajętego przez wagony - z oświetleniem lub opornikami - z drugiej strony. Czy taki manewr jest możliwy do automatycznego wykonania?
Przepraszam za te ciągłe pytania ale naprawdę bym chciał aby okazało się możliwym to co z pozoru niemożliwe.
-
- Posty: 264
- Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19
- System DCC: PIKO SmartBox®, SmartController®, S88 Tams, LDT
Re: Makieta Arti
Na temat zachowania się programu przy korzystaniu z modułów wykrywania zajętości toru niestety nie mogę wiele powiedzieć . Nie korzystam z tego rozwiązania , jako czujki stosuję kontaktrony. Wydaje mi się że jak długo program będzie wykrywać pobór prądu w bloku tak długo go nie zwolni , bez względu na to czy stoi tam wagon czy lokomotywa.
nieArti pisze: A czy w obrębie bloku mogą być rozjazdy?.
Próbuję je wykorzystywać , na razie do małych zadań bo sprawa nie jest taka prosta , ale możliwości w tym drzemią ogromne . Zakładka zdarzeń znajduje się w parametrach bloków i lokomotyw , tam możesz je tworzyć i układać sekwencyjny przepływ pracy . W instrukcji nie ma o tym mowy.Arti pisze:Co to są "zdarzenia", jakoś nie kojarzę takiej definicji z instrukcji?.
H0 DCC i FCS
YouTube
YouTube
Re: Makieta Arti
Dziękuje za wyjaśnienia.
A mógłbyś mi podpowiedzieć, gdzie można o tych zdarzeniach trochę się dowiedzieć, poczytać, może jakieś przykłady - składnia, język programowania i takie tam? A może to jest w helpie programu?
A mógłbyś mi podpowiedzieć, gdzie można o tych zdarzeniach trochę się dowiedzieć, poczytać, może jakieś przykłady - składnia, język programowania i takie tam? A może to jest w helpie programu?
-
- Posty: 264
- Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19
- System DCC: PIKO SmartBox®, SmartController®, S88 Tams, LDT
Re: Makieta Arti
W dziale "dyskusja" jest mój wątek "zdarzenia" i jest tam kilka przykładów , więcej dowiesz się bezpośrednio z programu .
H0 DCC i FCS
YouTube
YouTube
Re: Makieta Arti
Dziękuję za odpowiedzi i wyrozumiałość. Teraz czas na doświadczenia. Mam nadzieję, że gdy utknę z czymś w przyszłości to też spotkam się z przychylnością.
Re: Makieta Arti
Kontaktrony! Jeżeli stosuje się kontaktrony zamiast wykrywania poboru prądu, to dla ruchu dwukierunkowego mogą być dwa na obu końcach bloku. Wtedy z punktu widzenia programu są dwa "czujniki" dla bloku.Arti pisze:Nurtuje mnie jeszcze kilka kwestii.
3. W instrukcji doczytałem, że w bloku możliwe są dwa odcinki izolowane z modułami wykrywającymi obecność. Jakie jest zastosowanie takiego rozwiązania oprócz profilowania lokomotyw?
Ja też mam jeden blok z dwoma odcinkami izolowanymi o równej długości. Wykorzystuje je przy profilowaniu lokomotyw.
Wiki: http://wiki.gbbkolejka.pl
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Re: Makieta Arti
Dawno, dawno temu tkarkady napisał: "Życzę powodzenia w realizacji tej makiety i czekam na fotki z "placu budowy"". Tak dawno, że nie można było tego zacytować z automatu.
Ponieważ plac budowy powstał - i to jest w zasadzie jedyne osiągnięcie - spełniam tę prośbę.
Jak widać układ torowy trochę zmodyfikowałem. Brakujący tor to bocznica do fabryki.
Ponieważ plac budowy powstał - i to jest w zasadzie jedyne osiągnięcie - spełniam tę prośbę.
Jak widać układ torowy trochę zmodyfikowałem. Brakujący tor to bocznica do fabryki.