Makieta Tobi

Tobi111
Posty: 34
Rejestracja: 06 mar 2017, 20:57
System DCC: Digikeijs DR 5000 + GbbKolejka + Multimaus

Re: Makieta Tobi

Post autor: Tobi111 »

Jechałęm z półbloku nr 5 do bloku nr 1 on jest podzielony na 2 odcinki izolowane i zatrzymałem
Tobi111
Posty: 34
Rejestracja: 06 mar 2017, 20:57
System DCC: Digikeijs DR 5000 + GbbKolejka + Multimaus

Re: Makieta Tobi

Post autor: Tobi111 »

A jak próbujesz GbbKolejke połączyć z centralką po com5 (Loconet), to w Gbbkolejka musisz dodać system Loconet.
To są inne protokoły komunikacji, nie kompatybilne ze sobą... Musisz GbbKolejce powiedzieć jakim językiem ma gadać danym portem. Inaczej się nie dogadają...
No tak miałem ustawione com 5 system lokonet (alfa) jako drugi bo pierwszy to lenz Li usb ale nie usunołem tego Lenz Li usb bo musiałbym usunąć wszystkie elementy czy to trzeba zrobić. I od nowa narysować plansze pod Loconet ?
Tobi111
Posty: 34
Rejestracja: 06 mar 2017, 20:57
System DCC: Digikeijs DR 5000 + GbbKolejka + Multimaus

Re: Makieta Tobi

Post autor: Tobi111 »

Jak stworzyłem fragment nowej planszy pod lokonet jeden rozjazd i 2 bloki to połączyła się centrala z com 5 loconet ale nie widzi lokomotyw rozjazdy działają a bloki nie wiem
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2178
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Makieta Tobi

Post autor: gbbsoft »

Tobi111 pisze: 03 gru 2018, 21:23 2018-12-03 21:16:18.1299 Otrzymano: Komenda (ff:fd:42:4e:40:4c)
2018-12-03 21:16:22.8491 Otrzymano: Komenda (ff:fd:42:4d:48:47)
2018-12-03 21:16:31.7159 Otrzymano: Komenda (ff:fd:42:4d:4c:43)
2018-12-03 21:16:34.6225 Otrzymano: Komenda (ff:fd:42:4d:44:4b)
No, to jest chyba informacja zwrotna.
Zrób sobie nową planszę, na której umieścisz wyłącznie bloki, do których podepniesz
adresy:
76, wyjścia od 1 do 8
77, wyjścia od 1 do 8
78, wyjścia od 1 do 8

Stawiam na adres 77 ale też trzeba zbadać sąsiednie.
Możesz zacząć od 77 (i 8 wyjść, czyli albo 8 bloków albo 4 bloki).
Jak nic nie wyjdzie, to adres 78 a potem 76.

Jak informacja zwrotna przyjdzie, to odpowiedni koniec bloku powinien się zaświecić na niebiesko.
Tobi111
Posty: 34
Rejestracja: 06 mar 2017, 20:57
System DCC: Digikeijs DR 5000 + GbbKolejka + Multimaus

Re: Makieta Tobi

Post autor: Tobi111 »

Hej no to wygląda to tak sorki że to tyle trwało ale rodzina dzieci itd...:)
zrobiłem 4 bloki podwójne
1 blok 78 wyjscie 1-2 bez reakcji

2 blok 78 wyjscie 3-4 jest jest komunikacja końcówka bloków robi się niebieska zarówno prawa jak i lewa :)

3 blok 78 wyjście 5-6 bez reakcji
4 blok 78 wyjście 7-8 bez reakcji
na pozostałych adresach i wyjściach co podałeś brak reakcji

Poszedłem dalej i na docelowej planszy zmieniłem te adresy i tak
blok nr 1 wyjście 3-4 działa adres 78
blok nr 2 wyjście 5-6 działa adres 78
blok nr 3 wyjście 7 półblok działa adres 78
Tobi111
Posty: 34
Rejestracja: 06 mar 2017, 20:57
System DCC: Digikeijs DR 5000 + GbbKolejka + Multimaus

Re: Makieta Tobi

Post autor: Tobi111 »

Wygląda na to że program widzi bloki dalsze numery wyjść i adresy idą po kolei w górę ,
ale żeby zwolnił i zatrzymał loka to muszę chyba zrobić profilowanie loka ?
Czy coś jeszcze trzeba zrobić poza ustawieniem odległości w parametrach bloku ?
Wielkie Dzięki :) :D
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2178
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Makieta Tobi

Post autor: gbbsoft »

Lok musi mieć profil, albo zrobiony porządnie, albo przynajmniej wpisany z palca.
Tobi111
Posty: 34
Rejestracja: 06 mar 2017, 20:57
System DCC: Digikeijs DR 5000 + GbbKolejka + Multimaus

Re: Makieta Tobi

Post autor: Tobi111 »

Hej no tak profilowanie musi być zrobione porządnie bo potem się to lubi mścić i trzeba ustawiać wszystko od początku :)
Profilowania lokomotywy nigdy nie robiłem ale myślę że nie powinno być problemu z tym bo jest fajnie opisane :)
Trzeba zrobić 2 równe bloki mam nadzieje że nie zrobie ich za krótkich ale zawsze można przedłużyć :)
Najwyżej będzie awantura że jakieś "dziadostwo ( czyt. tory) leży na przedpokoju :D :D :D bo pokój mam nie za wielki a nie chce robić tego po łuku
W każdym razie Wielkie naprawdę Wielkie Dzięki za pomoc
Tobi111
Posty: 34
Rejestracja: 06 mar 2017, 20:57
System DCC: Digikeijs DR 5000 + GbbKolejka + Multimaus

Re: Makieta Tobi

Post autor: Tobi111 »

Witam ponownie profilowanie lokomotyw zrobione porządnie przebiegło bez zakłóceń lokomotywa jeździła tam i spowrotem automatycznie 28x :)
ale radość nie trwała długo niestety żadna lokomotywa nie chce się zatrzymywać w bloku zero reakcji po ustawieniu odległości w bloku różne robiłem lokomotywa go przejeżdza próbowałem różnych ustawień ale nic to nie dało .
W między czasie dostałem e maila od p. Karola z dcc24 i twierdzi że jak program widzi blok to jest to kwestia ustawienia parametrów bloku ale mi się nie udało niestety na pewno znowu coś źle robie Pozdrawiam
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2178
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Makieta Tobi

Post autor: gbbsoft »

A informacja zwrotna działa poprawnie? Pojawia się niebieski koniec bloku, jak lok wjeżdża w blok?
ODPOWIEDZ