mam 4x dekodery
do pierwszego mam podłączone rozjazdy i on jest zaprogramowany od nr.10 steruje 8 rozjazdami a drugi dekoder mam zaprogramowany od nr.100 dla sygnalizatorów to nr.100 to będzie numer sygnalizatora (reszty dekoderów nie mam podłączonych jeszcze )
Chyba że słowo "adres" nie oznacza "adresu dekodera urządzeń" tylko np. "adres rozjazdu".
Chyba coś pomieszałem nr 12 to jest numer rozjazdu dekoder ma 16 wejść manual pdf w załaczniku Przepraszam
znalazłem w instrukcji w tym manualu angielskim taka uwagę strona p7 zakładka 3.1 Programming the turnout address : (na żółto w czerwonej ramce)
The start address (turnout address) for the DR4018 is always assigned via a turnout command and not via the CV1!!!
If the CV1 is nevertheless written with an address, the decoder can no longer be programmed with the locomotive address 9999!
co tłumacze :
Adres początkowy (adres zwrotny) dla DR4018 jest zawsze przypisywany za pomocą polecenia rozjazdu, a nie za pośrednictwem CV1 !!!
Jeżeli CV1 jest mimo to zapisany z adresem, nie można już zaprogramować dekodera za pomocą adresu lokomotywy 9999!
Cześć, jeśli w centralce zacząłeś programować adresy od 100 to tak samo musisz wpisac w gbb w okienku adres dekodera programujac semafor bądź zwrotnicę. 100 jest w tym przypadku adresem a nie numerem zwrotnicy czy semafora. Reasumujac: 100 w centralce digikejsa bedzie adresem 100 w gbbkolejka. Do adresu 100 automatycznie beda przydzielaly sie wejscia 1 i 2 np z semafora dwu komorowego. Trzeba tylko pamiętać zeby odpowiednio zaprogramowac sam dekoder 4018 w odpowiednie wartosci cv, gdyz inaczej podaje napięcie dla zwrotnic a inaczej dla semaforow. Dla semaforow na wyjsciu dekodera musi byc napięcie podtrzymywane a w przypadku zwrotnic bedzie to napięcie chwilowe bo inaczej spalisz cewkę w zwrotnicy. I do tego są opcje preset w instrukcji z podanymi wartościami CV. Nie wiem czy ta informacja jest dla ciebie przydatna bo może juz to wiesz.
Czy miałeś do czynienia w programie z taką sytuacją: uruchamiam przejazd z rozkladu jazdy w bloku np A i zdarza mi sie czesto ze zanim lok ruszy to znika z bloku wyjazdowego, pojawia sie w bloku docelowym i przejazd sie resetuje, pociag sie wyłącza. Nie moge dojść co jest tego przyczyną i najdziwniejsze, że dzieje sie to tylko na jednej z dwoch pętli makiety ! I to zarowno przy wyjezdzie w lewo jak i w prawo z bloku. Czasami próbuję 2-3 razy uruchomic przejazd i za kazdym razem to samo. Podejrzewam ze cos z tym mają wspólnego zdarzenia zaprogramowane w lokach z tego bloku bo jak je wykasowalem to sie to nie zdarzało więc jakiś związek musi być, tylko jaki ???
Hej no właśnie tak jak piszesz z tymi adresami Dzięki to tak jest tyle że jak podłącze pod DR4018 semafor 2 komorowy to program GBB nie zmienia sygnałów na semaforze fizycznie zmienia je na planszy ale na semaforze świeci się cały czas zielone semafor prosty lub wielokomorowy to samo w GBB cv 47 preset 2 sygnały zmieniają się tylko jak klikasz na centralce DR 5000 w te switche nie wiesz jak to ogarnąć z tymi semaforami bo mie szlak trafi za chwile z tym semaforami brak mi pomysłów ?
Co do znikania loka z bloku to nie miałem takiej sytuacji ale nie mam też pętli na razie mam mały tort 3 poziomy torowisko nie jest jeszcze skończone znaczy brakuje małej zajezdni na najniższym poziomie bo zrobiłem sobie małe stanowisko do prac na razie w tym miejscu stolik
Cześć , ja mam wszystkie 14 semaforow dwukomorowe viessmanna. Podłączone od programu działają tip top. Ponizej załączam 3 fotki. Pierwsza to fotka pulpitu z DR5000 gdzie widac jak idą adresy. Semafory mam zaadresowane od 87 i taki obrazek na semafor pod adresem 87 w gbb masz na dwoch pozostalych fotkach. Jedna fotka ilustruje skonfigurowany semafor dla czerwonego sygnału, druga fotka dla tego samego semafora tylko dla sygnalu zielonego. Pamietaj tylko ze semafory programujesz w czesci dolnej okienka dla zwrotnicy ! Jak masz wszystko prawidłowo połączone tj. Centralka, dekodery 4018 i gbbkolejka to musi działać.
Musisz mieć cierpliwość, ja przy tym siedzę już 3 miesiąc dzien w dzień i dlatego pod moim postem wyraziłem sie negatywnie o programie ze nie ma ma dokładnej instrukcji a przeciez za darmo to nie jest. Nie ma instrukcji do zdarzen, do zrobienia rozkładów jazdy i paru innych rzeczy istotnych. Wszystko trzeba samemu odkrywać, dochodzić i liczyć na pomoc innych. Piotr oczywiscie cos tam pomoże, ale to kropla w morzu przy tej lichej instrukcji !! Ja 80% musialem sam dochodzic na podstawie prób i błędów, dzięki temu moge tobie pomóc