Zdarzenia

reticulan
Posty: 144
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Zdarzenia

Post autor: reticulan »

W jaki sposób mogę sprawdzić (zadać pytanie w pętli jeżeli), czy dana zmienna globalna którą stworzyłem przyjęła taką czy inną wartość?

np. jeśli zmienna globalna przyjęła wartość 1 to włącz to urządzenie, a jeśli 2 to inne urządzenie.... itd...
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1909
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft »

Globals.VariableCalk == 1

Gdzie "VariableCalk" to nazwa twojej zmiennej
reticulan
Posty: 144
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Zdarzenia

Post autor: reticulan »

A czy jest jakaś rada odnośnie mojego poprzedniego pytania dotyczącego możliwości przypisywania zdarzeń do rozjazdów?
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1909
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft »

reticulan pisze: 27 lip 2020, 22:19 A czy jest jakaś rada odnośnie mojego poprzedniego pytania dotyczącego możliwości przypisywania zdarzeń do rozjazdów?
Znalazłem dzisiaj chwilkę czasu i dodałem zdarzenie 'Po zmianie rozjazdu' w rozjazdach.
8-)

Prośba o przetestowanie.
reticulan
Posty: 144
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Zdarzenia

Post autor: reticulan »

Fajnie. Pobrałem wersję testową i jest mały błąd, podejrzewam kosmetyczny w sensie naprawy.

Po naciśnięciu "dodaj nowe" wyskakuje poniższy błąd.
Załączniki
zwrotnica.jpg
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1909
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft »

Nie mogę tego błędu powtórzyć.
Czy on jest powtarzalny?
Jeżeli tak, to może załącz plik .plansza, w którym ten błąd występuje.
reticulan
Posty: 144
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Zdarzenia

Post autor: reticulan »

Ja powtarzam go za każdym razem. Ale już wiem co jest nie tak.

Jak stworzę nową planszę i dodam rozjazd to jest ok, są zdażenia. Problemu też nie ma jak dodam nowy rozjazd na starej planszy. Ale z wcześniejszymi "starymi" rozjazdami już nie działa.

Na pewno masz jakieś stare plansze od innych gdzie mógłbyś powtórzyć błąd.

Na tę chwilę dla mnie rozwiązaniem jest skasowanie i wstawienie na nowo rozjazdów. U mnie to nie kłopot. Ale jak ktoś ma bardziej rozbudowaną planszę z inf zwrotną. Autoprzejazdami i rozkładami to będzie nie lada zajęcie żeby powymieniać rozjazdy i zaprogramować.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1909
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft »

Wystawiłem wersję, w której program automatycznie naprawia ten problem.
reticulan
Posty: 144
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Zdarzenia

Post autor: reticulan »

OK. Teraz na starych planszach jest już ok. Jutro przetestuję czy zdarzenia prawidłowo działają. Jakby coś było nie tak to się odezwę.

Jeszcze raz dziękuję.
reticulan
Posty: 144
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Zdarzenia

Post autor: reticulan »

Jak moge wywolac funkcje loka "poza makieta" za pomoca zdarzenia w urzadzeniu przycisk. Chce sobie dorobic przycisk zewnetrzny zeby nie wchodzic do menu lokow. Chodzi o ten sam sposob ktory pomogl mi zrobic to samo, tyle ze z trybem manewrowym.

Chodzi mi o sposob jak ponizej. Cytuje.

Znaleźć" najłatwiej w "jeżeli": ActiveTrain.ShuntingMode

Ale ustawić, to trzeba spróbować tak:
- dodać "Wyrażenie_Logiczne"
- w "1 Argument 1" wstawiasz "True" albo "False"
- w "ActiveTrain2" wpisujesz nazwę lokomotywy
- w "ZapiszJako TakNie" klikasz w "żółtą baryłeczkę" (opisana jako "dowiąż właściwość") i wybierasz: ActiveTrain -> ShuntingMode
ODPOWIEDZ