Zdarzenia

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1909
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft »

"Znaleźć" najłatwiej w "jeżeli": ActiveTrain.ShuntingMode

Ale ustawić, to trzeba spróbować tak:
- dodać "Wyrażenie_Logiczne"
- w "1 Argument 1" wstawiasz "True" albo "False"
- w "ActiveTrain2" wpisujesz nazwę lokomotywy
- w "ZapiszJako TakNie" klikasz w "żółtą baryłeczkę" (opisana jako "dowiąż właściwość") i wybierasz: ActiveTrain -> ShuntingMode

To całość jest odpowiednikiem takiego rozkazu: Engine.Trains[<nazwa>].ShutingMode:=True (lub false).

PS. Niestety, bardzo to skomplikowane, ale w tej technologii nie wymyśliłem nic prostszego... :(
reticulan
Posty: 144
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Zdarzenia

Post autor: reticulan »

No i extra, działa. Teraz będzie można poeksperymentować:)

Dziękuję.
reticulan
Posty: 144
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Zdarzenia

Post autor: reticulan »

Jednak nie działa to dokładnie tak jak trzeba w pewnych warunkach, a mianiowicie.

Prędkość lokomotywy w trybie manewrowym w panelu lokomotywy ustawiłem na 25km/h na godzinę, lok sprofilowany.

Jeśli uruchomię tryb manewrowy "ptaszkiem" z panelu lokomotyw to pasek prędkości zostaje przeskalowany do 25km/h i jeśli lok jedzie szybciej to faktycznie zwalnia.

Ale jeśli uruchomię za pomocą komendy którą wczoraj zbudowaliśmy to pasek zostaje przeskalowany prawidłowo ale jeśli lok jechał szybciej niż 25km/h to jedzie dalej, nie zwalnia.

czy ja coś jeszcze powinienem ustawić, o czymś zapomniałem?

Co robić? Myślałem o wstawieniu pętli, po łączeniu tryby manewrowego jeśli lok jedzie szybciej niż 25km/h to ustaw prędkość 25km/h

Chciałem zastosować coś w rodzaju this.ActiveTrain.speed =>25 itd..... ale komenda wywala błąd. może coś innego do sprawdzenia prędkości loka? zaznaczam że pracuje na przyciskach.
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1909
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft »

A jaki błąd pokazuje?
reticulan
Posty: 144
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Zdarzenia

Post autor: reticulan »

Tak jak na screenie
Załączniki
nowy.jpg
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1909
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft »

Może spróbuj Speed z dużej litery...
Załączniki
Adnotacja 2020-07-13 191444.jpg
reticulan
Posty: 144
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Zdarzenia

Post autor: reticulan »

ok teraz działa tyle że wartość "u Ciebie" np 24 to jest krok 24-ty, a nie prędkość w km/h. Ale nie przeszkadza mi to akurat.

tyle że regułkę zmieniłem na:

this.Engine.TrainByName("EU07").Speed >= 11 - w moim przypadku krok 11 to jest 25km/h

ponieważ

this.ActiveTrain.Speed >= 11 nie działa pod urządzeniem przycisk ze względów opisanych w innym wątku.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 1909
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia

Post autor: gbbsoft »

Speed_Km podaje prędkość w km/h (o ile jest profil)
reticulan
Posty: 144
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Zdarzenia

Post autor: reticulan »

Sprawdzę. Dziękuję.
reticulan
Posty: 144
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Zdarzenia

Post autor: reticulan »

Mam pytanie odnośnie sterowanie semaforami przez urządzenie "przycisk"

1. Po pierwsze czy jest to możliwe i jak? Wiem że sterowanie semaforami powinno się obywać w blokach automatycznie. Ale ja nie mam informacji zwrotnej i u mnie semafory stoją poza blokami i są sterowane ręcznie przy pomocy dekoderów Martinezo.
Jakim rozkazem albo wyrażeniem mógłbym włączać poszczególne sygnały. Próbowałem używać funkcji "zmień urządzenie" ale to nie działa.

2. I drugie pytanie. Czy jest możliwość nadania losowej prędkości lokowi przy pomocy funkcji Pociag_ZmienPrędkoscKierunekFx ??
ODPOWIEDZ