Podstawy działania przejazdów i Autoprzejazdów
Re: Podstawy działania przejazdów i Autoprzejazdów
tak sobie własnie myślałem, że w zasadzie rozkład jazdy załatwi sprawę. dziękuję.
Re: Podstawy działania przejazdów i Autoprzejazdów
Mam pytanie odnośnie autoprzejazdów, czy podczas działania autoprzejazdu gdy lok sobie jeździ po makiecie zgodnie z ustawieniami autoprzejazdu, możliwe jest sterowanie lokiem z multimouse lub z programu, chodzi mi dokładniej o to czy mogę zmieniać ręcznie prędkość loka? i czy to nie przerwie działania autoprzejazdu. nie mam jeszcze zainstalowanej informacji zwrotnej wiec testuje autoprzejazdy na zasadzie polecenia awaria/lok w następnym bloku, więc nie mogę przetestować swojej myśli.
Re: Podstawy działania przejazdów i Autoprzejazdów
Tak, można zmieniać prędkość. Zmiana powinna się także pojawić w programie.
Wiki: http://wiki.gbbkolejka.pl
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Re: Podstawy działania przejazdów i Autoprzejazdów
Autoprzejazdy mam w miarę poukładane w głowie. Jednak po głębszym zastanowieniu okazało się że będzie on działał bezproblemowo jak bym jeździł samymi lokomotywami. Bo lokomotywa ma pomijalnie małe wymiary w porównaniu do długości bloków. Ale... jak wezmę pod uwagę długość składu np 1-1,5m to sytuacja zmienia się diametralnie. Poniżej przedstawienie problemu.
Na zdjęciu nr 1 widzimy że lokomotywa ST44 z bloku 22 zarezerwowała sobie trasę do bloku 21. Z kolei BR112 w bloku 16 zatrzymała się i czeka na wolna drogę. I teraz ST 44 rusza i jedzie przez blok 10 do bloku 17. Dojeżdża do tego bloku (zdjęcie 2)(jedzie lub zatrzymuje się, ale to nieważne) i w tym momencie lok BR112 rezerwuje sobie drogę do bloku 11 przez blok 10. I do tego momentu wszystko działa pięknie jak są same lokomotywy.
Ale gdyby lok ST44 miał wagonów na 1-1,5m, to po dojechaniu loka do bloku 17 program zmieniłby zwrotnice i puścił loka z bloku 16 zanim wagony opuściły by zwrotnice i kraksa gotowa.
Jak sobie z tym poradzić. Jakimi opcjami ustawić żeby lok BR112 ruszył dopiero np gdy lok ST dotrze do bloku na przykład 20.
Jeszcze nie mam zainstalowanej informacji zwrotnej i ćwiczę na sucho metodą awaria/lok w następnym bloku
Na zdjęciu nr 1 widzimy że lokomotywa ST44 z bloku 22 zarezerwowała sobie trasę do bloku 21. Z kolei BR112 w bloku 16 zatrzymała się i czeka na wolna drogę. I teraz ST 44 rusza i jedzie przez blok 10 do bloku 17. Dojeżdża do tego bloku (zdjęcie 2)(jedzie lub zatrzymuje się, ale to nieważne) i w tym momencie lok BR112 rezerwuje sobie drogę do bloku 11 przez blok 10. I do tego momentu wszystko działa pięknie jak są same lokomotywy.
Ale gdyby lok ST44 miał wagonów na 1-1,5m, to po dojechaniu loka do bloku 17 program zmieniłby zwrotnice i puścił loka z bloku 16 zanim wagony opuściły by zwrotnice i kraksa gotowa.
Jak sobie z tym poradzić. Jakimi opcjami ustawić żeby lok BR112 ruszył dopiero np gdy lok ST dotrze do bloku na przykład 20.
Jeszcze nie mam zainstalowanej informacji zwrotnej i ćwiczę na sucho metodą awaria/lok w następnym bloku
Re: Podstawy działania przejazdów i Autoprzejazdów
1. Droga za blokiem jest zwalniana dopiero jak lok się zatrzyma (albo przejeżdża miejsca, gdzie by się zatrzymała). Więc cały pociąg powinien się zmieścić w bloku, albo przynajmniej ostatnie wagony powinny minąć ostatni rozjazd.
2. Blok to miejsce, gdzie się lok ma zatrzymać, razem ze swoimi wagonami. U Ciebie to tak miejscami trochę dużo tych bloków... Miejsce przy peronie, gdzie na końcach są semafory wyjazdowe, to raczej jeden blok, a nie trzy. Nie wiem, jak program będzie działać z trzeba blokami... Po co 3 bloki?
2. Blok to miejsce, gdzie się lok ma zatrzymać, razem ze swoimi wagonami. U Ciebie to tak miejscami trochę dużo tych bloków... Miejsce przy peronie, gdzie na końcach są semafory wyjazdowe, to raczej jeden blok, a nie trzy. Nie wiem, jak program będzie działać z trzeba blokami... Po co 3 bloki?
Wiki: http://wiki.gbbkolejka.pl
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Re: Podstawy działania przejazdów i Autoprzejazdów
Te 3 bloki na dole miały być domyślnie do profilowania. To jest łącznie odcinek 6m, dlatego podzieliłem na 3 części. Czy blok może mieć 6m?
Poza tym odcinki izolowane już są porobione ale to nie problem, wystarczy ze te 3 bloki zewrę w jeden.
Generalnie widzę że sprawę mam do przemyślenia. Ale jedno ważne pytanie. Czy bloki mogą być dłuższe niż np 4m?
Poza tym odcinki izolowane już są porobione ale to nie problem, wystarczy ze te 3 bloki zewrę w jeden.
Generalnie widzę że sprawę mam do przemyślenia. Ale jedno ważne pytanie. Czy bloki mogą być dłuższe niż np 4m?
Re: Podstawy działania przejazdów i Autoprzejazdów
Nie ma ograniczeń na długość bloku.
Ja do profilowania mam blok podzielony na dwa odcinki. Normalnie jest to jeden blok z dwoma czujkami, a czasami dwie czujki używam do profilowania.
Ja do profilowania mam blok podzielony na dwa odcinki. Normalnie jest to jeden blok z dwoma czujkami, a czasami dwie czujki używam do profilowania.
Wiki: http://wiki.gbbkolejka.pl
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 13:56
- Miasto: Pacanow
Podstawy dzialania przejazdow i Autoprzejazdow
Pytanko odnosnie obslugi czy do pelnej funkcjonalnosci systemu w mpc 2500 jest potrzebny jogwheel czy mozna go zastapic uzywajac przyciskow /-?
https://www.sportzfuel.com/