Strona 2 z 2

Re: Podstawy działania przejazdów i Autoprzejazdów

: 07 lut 2019, 14:35
autor: reticulan
tak sobie własnie myślałem, że w zasadzie rozkład jazdy załatwi sprawę. dziękuję.

Re: Podstawy działania przejazdów i Autoprzejazdów

: 15 lut 2019, 08:49
autor: reticulan
Mam pytanie odnośnie autoprzejazdów, czy podczas działania autoprzejazdu gdy lok sobie jeździ po makiecie zgodnie z ustawieniami autoprzejazdu, możliwe jest sterowanie lokiem z multimouse lub z programu, chodzi mi dokładniej o to czy mogę zmieniać ręcznie prędkość loka? i czy to nie przerwie działania autoprzejazdu. nie mam jeszcze zainstalowanej informacji zwrotnej wiec testuje autoprzejazdy na zasadzie polecenia awaria/lok w następnym bloku, więc nie mogę przetestować swojej myśli.

Re: Podstawy działania przejazdów i Autoprzejazdów

: 15 lut 2019, 14:18
autor: gbbsoft
Tak, można zmieniać prędkość. Zmiana powinna się także pojawić w programie.

Re: Podstawy działania przejazdów i Autoprzejazdów

: 19 lut 2019, 09:13
autor: reticulan
Autoprzejazdy mam w miarę poukładane w głowie. Jednak po głębszym zastanowieniu okazało się że będzie on działał bezproblemowo jak bym jeździł samymi lokomotywami. Bo lokomotywa ma pomijalnie małe wymiary w porównaniu do długości bloków. Ale... jak wezmę pod uwagę długość składu np 1-1,5m to sytuacja zmienia się diametralnie. Poniżej przedstawienie problemu.

Na zdjęciu nr 1 widzimy że lokomotywa ST44 z bloku 22 zarezerwowała sobie trasę do bloku 21. Z kolei BR112 w bloku 16 zatrzymała się i czeka na wolna drogę. I teraz ST 44 rusza i jedzie przez blok 10 do bloku 17. Dojeżdża do tego bloku (zdjęcie 2)(jedzie lub zatrzymuje się, ale to nieważne) i w tym momencie lok BR112 rezerwuje sobie drogę do bloku 11 przez blok 10. I do tego momentu wszystko działa pięknie jak są same lokomotywy.

Ale gdyby lok ST44 miał wagonów na 1-1,5m, to po dojechaniu loka do bloku 17 program zmieniłby zwrotnice i puścił loka z bloku 16 zanim wagony opuściły by zwrotnice i kraksa gotowa.

Jak sobie z tym poradzić. Jakimi opcjami ustawić żeby lok BR112 ruszył dopiero np gdy lok ST dotrze do bloku na przykład 20.
Jeszcze nie mam zainstalowanej informacji zwrotnej i ćwiczę na sucho metodą awaria/lok w następnym bloku

Re: Podstawy działania przejazdów i Autoprzejazdów

: 19 lut 2019, 18:46
autor: gbbsoft
1. Droga za blokiem jest zwalniana dopiero jak lok się zatrzyma (albo przejeżdża miejsca, gdzie by się zatrzymała). Więc cały pociąg powinien się zmieścić w bloku, albo przynajmniej ostatnie wagony powinny minąć ostatni rozjazd.

2. Blok to miejsce, gdzie się lok ma zatrzymać, razem ze swoimi wagonami. U Ciebie to tak miejscami trochę dużo tych bloków... Miejsce przy peronie, gdzie na końcach są semafory wyjazdowe, to raczej jeden blok, a nie trzy. Nie wiem, jak program będzie działać z trzeba blokami... Po co 3 bloki?

Re: Podstawy działania przejazdów i Autoprzejazdów

: 19 lut 2019, 20:36
autor: reticulan
Te 3 bloki na dole miały być domyślnie do profilowania. To jest łącznie odcinek 6m, dlatego podzieliłem na 3 części. Czy blok może mieć 6m?

Poza tym odcinki izolowane już są porobione ale to nie problem, wystarczy ze te 3 bloki zewrę w jeden.

Generalnie widzę że sprawę mam do przemyślenia. Ale jedno ważne pytanie. Czy bloki mogą być dłuższe niż np 4m?

Re: Podstawy działania przejazdów i Autoprzejazdów

: 19 lut 2019, 21:00
autor: gbbsoft
Nie ma ograniczeń na długość bloku.

Ja do profilowania mam blok podzielony na dwa odcinki. Normalnie jest to jeden blok z dwoma czujkami, a czasami dwie czujki używam do profilowania.

Podstawy dzialania przejazdow i Autoprzejazdow

: 06 kwie 2019, 21:21
autor: Franksathy
Pytanko odnosnie obslugi czy do pelnej funkcjonalnosci systemu w mpc 2500 jest potrzebny jogwheel czy mozna go zastapic uzywajac przyciskow /-?