KROK PO KROKU

jacekjarz
Posty: 17
Rejestracja: 04 sty 2012, 15:19

KROK PO KROKU

Post autor: jacekjarz »

Dzień dobry wszystkim!

Założyłem nowy wątek w którym będę opisywał swe wątpliwości i problemy w cyklu krok po kroku, które napotkam przy zabawie z gbbkolejką. Wszystko staram się dokładnie opisać oraz zilustrować zdjęciami.

pozdrawiam wszystkich forumowiczów i proszę o wskazówki lub odpowiedzi tych bardziej doświadczonych.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2178
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: KROK PO KROKU

Post autor: gbbsoft »

:-) Prosimy o pierwszy problem...
jacekjarz
Posty: 17
Rejestracja: 04 sty 2012, 15:19

Re: KROK PO KROKU

Post autor: jacekjarz »

Właśnie uruchomiłem swój pierwszy autoprzejazd. Zacząłem od chyba najprostszego czyli podzieliłem zwykłe kółko na cztery części (bloki), do których podpiąlęm czujki LB101 i element LR101. Przydzieliłem na tory dwa loki w dwóch nie sąsiednich blokach. Wszystkie przejazdy w blokach zostały zdefiniowane tak samo, czyli wjazdy i wyjazdy do bloków bezpośredni sąsiednich z każdego kierunku; dodatkowo w co drugim bloku możliwość zmiany kierunku dla lokomotyw. Po drobnych korektach ustawienia lokomotyw przód/tył program ruszył poprawnie, czujki też czytane są poprawnie, lokomotywy nie zderzają się. Niestety lokomotywy są jakby na siłe przepychane z bloku do bloku, czyli jedna rusza, przejeżdża do bloku obok i natychmiast się zatrzymuje, z drugą jest tak samo mimo iż ma wolny blok przed sobą. Zdarzają się też sytuacje gdy obydwa loki stoją kilka sekund mimo iż mają wolne bloki przed sobą lub za sobą. Zauważyłem, że program analizuje możliwość ruchu z każdego bloku ok 1-3 sekund. Przyspieszyłem ustawienia na porcie interfejsu LAN/USB 23151 na maks.11520, zamknąłem wszystkie programy łącznie z netem na laptopie (a nie jest jakiś najwolniejszy bo gry Total War działają płynnie i Windows XP świeżo zainstalowany).

Proszę doradźcie mi co zrobić aby ruch pociągów był płynny.
Nie ustawiałem żadnych prędkości na blokach, długości bloków i nie profilowałem lokomotyw (wyświetla się co trochę komunikat: " lok taki i taki nie ma profilu prędkości"). Zdjęcie zdefiniowanego autoprzejazdu zamieszczę po spodem.
Bloki są na tyle długie że wszystkie lokomotywy bez problemu zatrzymują się w blokach w których są hamowane.
Na pewno rozwiązaniem problemy byłoby zwiększenie liczby bloków (np do 8), wtedy byłoby więcej wolnych bloków. No ale co w przypadku złożonej makiety??? Czy stosunek lokomotyw do liczby bloków na poziomie 1:2 jest za duży? Jaki według Was musiałby być aby ruch pociągów był płynny?
Czy może przyczyna braku płynności jest w definicjach i parametrach lokomotyw, bloków i przejazdów.
Proszę o radę.
jacekjarz
Posty: 17
Rejestracja: 04 sty 2012, 15:19

Re: KROK PO KROKU

Post autor: jacekjarz »

Obiecane fotki pod spodem

pzdr JJ
Załączniki
Włąśnie tak wygląda mój układ bloków.
Włąśnie tak wygląda mój układ bloków.
definicje
definicje
DSCN2665.jpg
jacekjarz
Posty: 17
Rejestracja: 04 sty 2012, 15:19

Re: KROK PO KROKU

Post autor: jacekjarz »

Jeszcze cztery małe pytania:
Czy program po wjeżdzie loka do danego bloku pamięta skąd dany lok wjechał mimo jego zatrzymania w tym bloku i analizy innych bloków?
Jak analizowane są bloki i możliwości wjazdu/wyjazdu z nich, jeden za drugim czy losowo?
Czy jeżeli są dwa wolne bloki obok analizowanego właśnie bloku zajętego wybierany jest ruch na wolny blok losowo, czy ten który był wcześniej/później zwalniany?
Czy program analizuje jakąś dłuższą trasę czy tylko wjazdy na sąsiednie bloki wolne?


pzdr JJ
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2178
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: KROK PO KROKU

Post autor: gbbsoft »

Jeżeli z danego bloku jest dostępnych kilka przejazdów do kolejnych bloków, to:
- dla każdego przejazdu liczona jest jego "waga" - suma parametrów rozjazdów po drodze. Generalnie jazda na wprost ma wagę 2, a w bok 1 (jeżeli dobrze pamiętam).
- wybierany jest losowo przejazd, ale prawdopodobieństwo jest proporcjonalne do sumarycznej wagi przejazdu.
- ustawienie wagi 0 na rozjeździe powoduje, że taka droga nigdy nie jest wybierana przez autoprzejazd.

W tej sposób jest preferowana jazda na wprost po rozjazdach.

Program nie pamięta z którego bloku pociąg właśnie przyjechał.

Jeżeli nic nie zmienisz w ustawieniach, to program zachowuje się jak pociąg podmiejski - zatrzymuje się na każdym bloku.
Spróbuj pobawić się znacznikami "bez zatrzymania" (nigdy się nie zatrzymuj) i "próbuj bez zatrzymania" (jeżeli można to się nie zatrzymuj).
riham
Posty: 1
Rejestracja: 01 gru 2014, 07:06

Re: KROK PO KROKU

Post autor: riham »

Jak przez USB, to:
a) musisz mieć zainstalowany driver od Lenz'a
b) w managerze urządzeń musisz sprawdzić, który numer COM został przydzielony do urzadzenia (zmiana portu USB najczęściej powoduje zmianę portu COM
c) w parametrach LENZ w programie musisz ustawić numer COM na którym podłączony masz interfejs.

Alternatywnie możesz metodą prób i błędów próbować wszystkie COM od COM1 do COM32 (i nawet dalej), o ile jesteś pewny, że masz zainstalowany driver.

PS. Zmieniłem tytuł, aby lepiej odpowiadał treści.
Download high quality CCD-410 dumps to prepare and pass pass4sure with oracle certification dumps loyola Also get free demos of www.clarku.edu
ODPOWIEDZ