Semafory świetlne wielokomorowe

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Semafory świetlne wielokomorowe

Post autor: gbbsoft »

gbbsoft pisze: 06 mar 2020, 11:41 Usuń koniec bloku, aby semafor był poza blokiem i sprawdź, czy ręcznie ustawianie kolorów z lokalnego menu działa poprawnie.
Czy ręczne ustawianie sygnałów semafora A2 w programie powoduje, że na makiecie pojawiają się takie sygnały jak chcesz? Czy to działa poprawnie?

PS. Załącz poprawiony plik.
Awatar użytkownika
Wmac127
Posty: 319
Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01

Re: Semafory świetlne wielokomorowe

Post autor: Wmac127 »

A2 Nie wyświetla od razu sygnału zgodnego z poleceniem. Trzeba kilkakrotnie klikać w "Wyświetl światła semafora" potem synchronizacja z makietą" i w końcu pokazuje to samo co na planszy. Jednak reszta semaforów pokazuje co chce jeśli na jakimś dojdzie się do równowagi plansza=makieta to i tak przy synchronizacji kolejnego sygnały się zmieniają.
Semafor B5 (Blok 25 ) w ogóle nie reaguje na polecenia z planszy.
Wszystkie semafory reagują na polecenia z LH100 zgodnie z ustawionymi adresami.
W załączonym pliku wszystkie semafory są poza blokami (tymczasowo)
Załączniki
WMac_v.05.3_2020.plansza
(10 MiB) Pobrany 136 razy
Pozdrawiam
MAciej
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Semafory świetlne wielokomorowe

Post autor: gbbsoft »

Wystawiłem wersję testową, w której w oknie 'Elementy DCC' lista jest posortowana alfabetycznie.
Zobacz, że kilka razy masz ten same adresy podwojone, co oznacza, że te same adresy masz przypisane do różnych świateł.
To nie jest chyba poprawne...

NP: w semaforze A1 kolory: zielony i pomarańczowy są podłączone do tego samego wyjścia. To nie będzie działać dobrze.
Jeżeli tak ma być z jakiś względów, to powinien być jeden 'element DCC' i oba kolory podpięte pod ten sam 'element DCC'
Awatar użytkownika
Wmac127
Posty: 319
Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01

Re: Semafory świetlne wielokomorowe

Post autor: Wmac127 »

gbbsoft pisze: 08 mar 2020, 15:44 ... Zobacz, że kilka razy masz ten same adresy podwojone, co oznacza, że te same adresy masz przypisane do różnych świateł.
To nie jest chyba poprawne...
Już tyle razy zmieniałem te adresy, że mogłem popełnić błąd. Zaraz przejrzę.
Oprócz A1 jeszcze gdzieś?
NP: w semaforze A1 kolory: zielony i pomarańczowy są podłączone do tego samego wyjścia. To nie będzie działać dobrze.
Jeżeli tak ma być z jakiś względów, to powinien być jeden 'element DCC' i oba kolory podpięte pod ten sam 'element DCC'
A1 ma wyświetlać sygnał S10, S1 i Ms2.
Zamontuję nową wersję, posprawdzam zapisy i zobaczymy.

ps. Może jednak dać adresy pod sygnały? Z tego co zrozumiałem MS4 daje sygnały. Może tu jest kłopot ???
Pozdrawiam
MAciej
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Semafory świetlne wielokomorowe

Post autor: gbbsoft »

Czy adresy maja być pod kolory czy pod sygnały to zależy od sprzętu jakim sterujesz semaforami.
Są dekodery, którymi sterujesz kolorami, bez wewnętrznej inteligencji.
Są dekodery, którym mówisz jaki sygnał masz podać, z wewnętrzną inteligencją, które przerabiają to na kolory.
W zależności od tego, co posiadasz, tak ustawiasz w programie.
Tu nie ma dowolności...
Awatar użytkownika
Wmac127
Posty: 319
Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01

Re: Semafory świetlne wielokomorowe

Post autor: Wmac127 »

Ustawiłem pod sygnały.
Tylko A1, A2 pokazują zgodnie z poleceniem, czyli plansza=makieta. AB3, B4 pokazują sygnały niezgodne z poleceniem.
B5 milczy, nie reaguje na żadne polecenia z GbbK.
Na polecenia z LH100 każdy jeden semafor reaguje.
Pozdrawiam
MAciej
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Semafory świetlne wielokomorowe

Post autor: gbbsoft »

Podeślij zmodyfikowany plik .plansza.
Awatar użytkownika
Wmac127
Posty: 319
Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01

Re: Semafory świetlne wielokomorowe

Post autor: Wmac127 »

OK. Przypisałem adresy dokładnie jak w LH100. Teraz wszystkie semafory Plansza=makieta są zgodne. Po ułożeniu drogi semafor nie wyświetla odpowiedniego sygnału, tylko zostaje S1 i niestety przy każdym semaforze pokazuje się komunikat: "Brak zdefiniowanych sygnałów"
Sygnały są (S1,S2,S10), światła, matryca (światła wg sygnałów), adresy przypisane. Gdzie jeszcze trzeba wpisać definicje sygnałów?
Załączniki
WMac_v.05.4_2020.plansza
(10 MiB) Pobrany 124 razy
Pozdrawiam
MAciej
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Semafory świetlne wielokomorowe

Post autor: gbbsoft »

Wmac127 pisze: 08 mar 2020, 20:49 semafor
A konkretnie to który (podaj jeden)?

I droga z którego bloku do którego (podaj jeden)?
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Semafory świetlne wielokomorowe

Post autor: gbbsoft »

Zbadałem semafor A2.

Zdefiniowałeś sygnał S2 jako: Brak ograniczeń + Brak ograniczeń a powinieneś jako: Brak ograniczeń + Dowolne
Podobnie sygnał S1.

W przeciwnym wypadku: jeżeli próbujesz puścić loka z 'bloku 10' do 'bloku 1' i w bloku 1 jest sygnał "stój", to nie ma takiego sygnału, który pasuje, bo wszystkie wymagają, aby na następnym semaforze było "Bez ograniczeń", a jest "Stop".
ODPOWIEDZ