Bloki i przejazdy

dzidek12345
Posty: 38
Rejestracja: 03 lis 2010, 20:15

Bloki i przejazdy

Post autor: dzidek12345 »

Program umozliwia zdefiniowanie przejazdu od konca do poczatku tego samego bloku (bez bloku posredniego po drodze), jak na rysunku:
przejazdy_01.JPG
Ale proba uruchomienia takiego przejazdu konczy sie komunikatem o bledzie:
przejazdy_02.JPG
Taki odcinek nie jest rowniez wykorzystywany w "Autoprzejazdach". O ile rozumiem, nie mozna rozpoczac przejazdu do bloku, ktory jest zajety, ale... przeciez z chwila uruchomienia tego przejazdu stanie sie wolny :-)
Skadinad, klikniecie "OK" na powyzszym komunikacie o bledzie skutkuje wyjsciem z programu (Gbbkolejka v1.62.3945.34932).
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Bloki i przejazdy

Post autor: gbbsoft »

tak. Kiedyś program umożliwiał, ale w praktyce okazało się, że informacja zwrotna nie jest idealna i czasami daje nieprawdziwe sygnały. Powodowało to, że pierwszy sygnał opuszczenia bloku zadziałał, ale pojawiał się drugi sygnał - niby wjechania do bloku - który był interpretowany jak wjazd tego pociągu po objechania cało kółka, mimo że pociąg fizycznie nawet nie wyjechał z bloku. Dlatego taki sposób jazdy został zablokowany.
dzidek12345
Posty: 38
Rejestracja: 03 lis 2010, 20:15

Re: Bloki i przejazdy

Post autor: dzidek12345 »

To sytuacja raczej teoretyczna, na dolnym torze powinien byc jeszcze jeden blok. Ale czy to znaczy, ze wjazd do bloku jest traktowany jako pewniejsze zdarzenie niz wyjazd? Pytanie takze w kontekscie profilowania - przeciez do profilowania powinien wystarczyc jeden blok, nie dwa?

Spojrzyj tez prosze na ta "wywrotke" w programie.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Bloki i przejazdy

Post autor: gbbsoft »

Moje doświadczenie jest takie, że jeżeli nie ma loka na odcinku kontrolowanym przez informacje zwrotną, to nie ma sygnału z informacji zwrotnej. Natomiast jeżeli lok jest, to dzieją się cuda. Generalnie jest sygnał, ale może ginąć. Mam takiego loka ("amerykaniec"), że jak stanie, to go w ogóle system informacji zwrotnej go nie wykrywa.

Z tego wniosek jest taki: pojawienie się sygnału z informacji zwrotnej oznacza, że lok się pojawił (tylko czasami nie pierwsze koła, ale drugie lub trzecie powodują sygnał ! - to też może być powód niepowtarzalności profilowania na dużych prędkościach u Ciebie). Natomiast zniknięcie sygnału z informacji zwrotnej nic nie oznacza. Nie wiadomo, czy lok jeszcze jest na odcinku, czy już zjechał.

Mimo tego zniknięcie informacji zwrotnej jest wykorzystywanie do zmiany sygnału jazdy na sygnał czerwony na semaforach. Ponieważ jest to mało istotne z punktu widzenia sterowania. Ale może powodować, że czasami czerwony sygnał może pojawić się nim lok przejedzie semafor....

PS. Na błąd w programie będę mógł spojrzeć najwcześniej wieczorem... :-)
dzidek12345
Posty: 38
Rejestracja: 03 lis 2010, 20:15

Re: Bloki i przejazdy

Post autor: dzidek12345 »

U mnie informacja zwrotna (http://www.tinet.cat/~fmco/s88_en.html#S88detect) dziala pewniej niz sie spodziewalem po lekturze roznych informacji w sieci. Ale rzeczywiscie bledy, choc rzadko, jednak sie zdarzaja. Robilem troche obserwacji patrzac na monitor xpressneta i porownujac z tym, co sie dzieje na torze.

Prosba do innych uzytkownikow, co by podzielili sie doswiadzeniami w temacie.

Co do bledu w programie - nie ma pospiechu - prosba byla o zajrzenie "kiedys tam", a nie zaraz :-)
tkarkady
Posty: 264
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19
System DCC: PIKO SmartBox®, SmartController®, S88 Tams, LDT

Re: Bloki i przejazdy

Post autor: tkarkady »

Żeby nie tworzyć nowych „bytów” to napiszę tutaj bo tytuł wątku jest odpowiedni .
Po utworzeniu kilku przejazdów z jakiegoś bloku tworzy się ich lista i otwiera w menu podręcznym „jedź do” . Teraz program automatycznie pierwszy przejazd z listy uznaje za domyślny i od razu po otwarciu listy ustawia dla nie niego drogę na makiecie .
Pytanie : czy nie dałoby się zrobić opcji (przełącznika ) albo dla całego programu , albo dla każdego bloku oddzielnie , którym można by wyłączyć to domyślne wybieranie pierwszego przejazdu :?:
Jeżeli chcę ustawić przejazd inny niż domyślny (1) to za każdym razem trzeba czekać aż program ustawi (przełączy rozjazdy) dla przejazdu domyślnego (1) i dopiero można wybrać i ustawić inny przejazd i tak za każdym razem .
Takie niepotrzebne „trzaskanie” rozjazdami przy jeździe innym przejazdem niż domyślny.
Wyłącznik załatwił by sprawę , można by go umieścić np. w oknie tworzenia przejazdów dla danego bloku.
H0 DCC i FCS
YouTube
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Bloki i przejazdy

Post autor: gbbsoft »

tkarkady pisze:Teraz program automatycznie pierwszy przejazd z listy uznaje za domyślny i od razu po otwarciu listy ustawia dla nie niego drogę na makiecie .
Tak tobi, jak klikasz na koniec bloku. Samo pokazanie ("otwarcie") lokalnego menu (bez kliknięcia w przejazd) nie zmienia rozjazdów.
Czy ten "przełącznik" miałby spowodować, że kliknięcie na koniec bloku nie powoduje ustawienia pierwszego przejazdu (i w ten sposób wymusisz zawsze wybieranie przejazdów z listy lokalnej)? A może tylko wtedy, gdy przejazdów jest więcej niż jeden?
tkarkady
Posty: 264
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19
System DCC: PIKO SmartBox®, SmartController®, S88 Tams, LDT

Re: Bloki i przejazdy

Post autor: tkarkady »

Żeby w menu podręcznym pokazała się pozycja "jedź do" trzeba kliknąć na koniec bloku ,
od razu po otwarciu tego menu prawym klawiszem myszy jest ustawiany pierwszy przejazd z listy przejazdów , podmenu "jedź do " nawet nie trzeba otwierać .
gbbsoft pisze:Czy ten "przełącznik" miałby spowodować, że kliknięcie na koniec bloku nie powoduje ustawienia pierwszego przejazdu (i w ten sposób wymusisz zawsze wybieranie przejazdów z listy lokalnej)?
Tak , dokładnie o to mi chodzi.
Klikam na koniec bloku , otwiera się menu , klikam na "jedź do" otwiera się lista przejazdów , wybieram przejazd , program samoczynnie nie ustawia żadnego przejazdu.
H0 DCC i FCS
YouTube
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Bloki i przejazdy

Post autor: gbbsoft »

tkarkady pisze:Żeby w menu podręcznym pokazała się pozycja "jedź do" trzeba kliknąć na koniec bloku
Pewnie robisz tak:
- klikasz lewym przyciskiem myszki na koniec bloku
- wtedy ustawia się pierwszy przejazd
- klikasz prawym przyciskiem myszki aby pokazać lokalne menu
- wybierasz inny przejazd

A powinieneś robić tak:
- klikasz (od razu) prawym przyciskiem myszki na koniec bloku, aby pokazać lokalne menu
- wybierasz dowolny przejazd

W ten sposób nie ustawia ci się pierwszy przejazd.
tkarkady
Posty: 264
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19
System DCC: PIKO SmartBox®, SmartController®, S88 Tams, LDT

Re: Bloki i przejazdy

Post autor: tkarkady »

gbbsoft pisze:A powinieneś robić tak:
- klikasz (od razu) prawym przyciskiem myszki na koniec bloku, aby pokazać lokalne menu
- wybierasz dowolny przejazd
Toto wiem i to tak działa dla myszki , ale spróbuj to zrobić na monitorze dotykowym :!:
stuknę raz to rezerwuje się ustawiony przejazd
stuknę dwa razy to loka odjeżdża tak jak "uruchom pociąg"
przytrzymam , to otwiera się menu ale jednocześnie ustawiany jest i rezerwowany pierwszy przejazd z listy.
Sterownik monitora ma taką opcję "enable auto Right click" myślałem że tu jest pies pogrzebany ale on/off tej funkcji niczego nie zmienia , program zachowuje się tak samo.
H0 DCC i FCS
YouTube
ODPOWIEDZ