Parametry bloku

Awatar użytkownika
Wmac127
Posty: 319
Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01

Parametry bloku

Post autor: Wmac127 »

Blok - parametry

Jest odcinek-pętla toru z modułem pętlowym.
Blok z pętlą_1.png
Blok z pętlą_1.png (9.98 KiB) Przejrzano 4629 razy
Na obu krańcach są bloki z informacją zwrotną. Odcinek z modułem petlowym jest poza informacją zwrotną.
W bloku nr 9 jest odcinek z informacją zwrotną o całkowitej długości 160 cm.
W bloku nr 10 długość całk. 240 cm.
W instrukcji jest napisane, że należy określić dwie odległości dla ruchu w każdą stronę. Czy to konieczne jak z drugiej strony nie ma semafora? Przecież tam pociąg nie będzie się zatrzymywał.
Rozumiem, że za każdym razem liczymy odległość od przerwy w torze czyli początku bloku z informacją zwrotną zgodnie z kierunkiem jazdy.
Jakie powinny być prawidłowe odległości zwalniania i zatrzymania.
Semafory są w odległości 30cm na początku każdego bloku
Pozdrawiam
MAciej
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2178
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Parametry bloku

Post autor: gbbsoft »

Wmac127 pisze: 01 mar 2017, 22:27 Czy to konieczne jak z drugiej strony nie ma semafora? Przecież tam pociąg nie będzie się zatrzymywał.
Jeżeli nie będzie używane, to możesz wpisać cokolwiek, np.: 0. A znając życie kiedyś przynajmniej raz użyjesz... :-) Nie ma technicznej możliwości puścić loka w drugą stronę pętli?
Wmac127 pisze: 01 mar 2017, 22:27 Rozumiem, że za każdym razem liczymy odległość od przerwy w torze czyli początku bloku z informacją zwrotną zgodnie z kierunkiem jazdy.
Jakie powinny być prawidłowe odległości zwalniania i zatrzymania.
To już twoje decyzje: (a) kiedy lok ma zacząć zwalniać, jak nie wiesz, to wpisz 0, (b) oraz gdzie ma się zatrzymać.
Jedyne ograniczenie jest takie, że jak karzesz za szybko się zatrzymać i lok nie będzie wstanie tego wykonać, to (a) na dole w logu będzie komunikat (b) lok przejedzie punkt zatrzymania. Minimalna odległość jaką możesz wpisać, to jest odległość w jakie lok z pełnej prędkości, po podaniu prędkości 0, zatrzyma się. Jak masz kilka loków, to jest to najdłuższa odległość. Po zmianie CV4 w danym loku zmienia się ta odległość dla tego loka, więc trzeba uważać.
Awatar użytkownika
Wmac127
Posty: 319
Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01

Re: Parametry bloku

Post autor: Wmac127 »

ja jeszcze wrócę do ważnej dla mnie sprawy. Jak zidentyfikować czujkę, od której mierzymy odległości zwalniania/zatrzymania? Ja naprawdę mam z tym kłopot. Czujka lewa/dolna czy prawa/górna. Co jest punktem odniesienia do ustalenia, która jest która czujka.
Pozdrawiam
MAciej
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2178
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Parametry bloku

Post autor: gbbsoft »

Dla jazdy w lewo - czujka prawa
Dla jazdy w prawo - czujka lewa itd.

Czujka, ktora pociąg napotyka pierwsza, wjezdzajac do bloku.
tkarkady
Posty: 264
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19
System DCC: PIKO SmartBox®, SmartController®, S88 Tams, LDT

Re: Parametry bloku

Post autor: tkarkady »

W ustawieniach bloku jest taki parametr "ustawienie opóźnienia sygnału czerwonego".
Normalnie światło czerwone wraca na semaforze wyjazdowym w momencie wjazdu lokomotywy do następnego bloku.
W przypadku gdy między blokami jest jakaś odległość albo mówiąc inaczej mija jakiś czas potrzebny lokomotywie na przejazd, to tym parametrem ponowne włączenie sygnału czerwonego na semaforze wyjazdowym można tylko przyspieszyć ale nie opóźnić. Przynajmniej u mnie tak to wygląda.
(chyba że tak należy rozumieć sens tego parametru ?)
Natomiast w przypadku gdy bloki ze sobą sąsiadują to światło czerwone wraca natychmiast gdy lokomotywa jest już w następnym bloku "przednimi" kołami ale "tylnymi" jeszcze w bloku poprzednim. Tutaj właśnie takie opóźnienie by się przydało ale wpisanie np. 3000ms niczego nie zmienia.
Ten parametr powinien mieć priorytet przed wykryciem lokomotywy w następnym bloku.
Wiem że najlepiej byłoby zwiększyć odległości między blokami i sprawa załatwiona ale na makietach niemal zawsze jest ciasno, trzeba "walczyć" o każdy centymetr i "sąsiadujące" bloki są chyba nie do uniknięcia.
H0 DCC i FCS
YouTube
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2178
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Parametry bloku

Post autor: gbbsoft »

Wystawiłem wersję 1.78.8378.
Zobacz czy jest lepiej.
tkarkady
Posty: 264
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19
System DCC: PIKO SmartBox®, SmartController®, S88 Tams, LDT

Re: Parametry bloku

Post autor: tkarkady »

Bez zmian, przejazd między sąsiednimi blokami włącza czerwone natychmiast.
..... ale zaraz, bo ściągnęła mi się 8377
H0 DCC i FCS
YouTube
tkarkady
Posty: 264
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19
System DCC: PIKO SmartBox®, SmartController®, S88 Tams, LDT

Re: Parametry bloku

Post autor: tkarkady »

Jednak 8378 nie działa, jest tak jak napisałem powyżej.
H0 DCC i FCS
YouTube
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2178
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Parametry bloku

Post autor: gbbsoft »

No nie wiem. Jak symuluje, to u mnie działa poprawnie.
Powiedz jeszcze z którego bloku jedziesz do którego? I który semafor ci się za szybko przełącza na czerwone?
Mam w końcu twoją ostania planszę...
tkarkady
Posty: 264
Rejestracja: 06 sie 2010, 12:19
System DCC: PIKO SmartBox®, SmartController®, S88 Tams, LDT

Re: Parametry bloku

Post autor: tkarkady »

05 -> 04 sem.P
11 -> 10 sem.A
07 -> 06 sem.N i w drugą stronę 06 -> 07 Tm13
09 -> 08 sem.B i w drugą stronę 08 -> 09 Tm1

W pierwszym poście źle napisałem bo światło czerwone wraca w momencie wyjazdu z bloku wyjazdowego a nie wjazdu do bloku następnego.
H0 DCC i FCS
YouTube
ODPOWIEDZ