profilowanie lokomotyw

rafal
Posty: 123
Rejestracja: 02 mar 2014, 14:34

profilowanie lokomotyw

Post autor: rafal »

mam pytanie jeżeli sprofiluje lokomotywe na odcinku izolowanym to będzie jakaś różnica podczas zatrzymywania lokomotyw na odcinkach z kontaktronami?
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: profilowanie lokomotyw

Post autor: gbbsoft »

Nie, w profilowaniu chodzi o policzenie ile km/h (lub cm/s) jedzie lok na każdym kroku, w każdym kierunku. Sposób policzenia teoretycznie nie ma znaczenia, można nawet wpisać ręcznie.
Awatar użytkownika
Wmac127
Posty: 319
Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01

Re: profilowanie lokomotyw

Post autor: Wmac127 »

Mam kłopot z profilowaniem. Informacja zwrotna Lenza czyli LR101 i LB101. Wyznaczyłem 3 bloki do profilowania nr 1(początkowy),2 i 3(końcowy) na odleglości około 5m. Lokomotywa do profilowania nie "słucha" wyznaczonych odległości i wyjeżdża poza blok lub zatrzymuje się przed wyznaczoną odległością do przejechania "naprzód" Zatrzymuje się w Bloku 3 i zawraca. Wjeżdża do bloku 1 jako początkowego, zatrzymuje się i wyświetla się komunikat: Czujka początkowa wskazuje obecność lokomotywy. Niby prawda bo faktycznie lokomotywa tam jest ale profilowanie zatrzymuje się.
W ogóle to zmieniają mi się samoczynnie adresy czujek. Mam numery poza adresami innych dekoderów, czyli adres 65 i czujki 1,2,3.
Nie wiem czy mam w ustawieniu bloku ustawić:
Połączenie z nowym elementem DCC -Moduł informacji zwrotnej czy wybrać połączenie z istniejącym elementem DCC - Moduł inf.zwrotnej A65,nr3 na przykład. Zresztą wybranie tej drugiej opcji nie jest możliwe. Gdy po zapisaniu sprawdzam to zawsze pojawia sie opcja 1 czyli połączenie z nowym elementem DCC.
Pozdrawiam
MAciej
Awatar użytkownika
Wmac127
Posty: 319
Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01

Re: profilowanie lokomotyw

Post autor: Wmac127 »

Problem profilowania rozwiązałem. Profilowanie przebiegało na 2 odcinkach z informacją zwrotną. Jednak nadal lokomotywy nie "słuchają" wyznaczonych odległości. Mimo ustawienia takich samych CV3 i 4 to w różnych miejscach zaczynają zwalniać. W sumie to problem może mało chyba istotny, jednak u mnie występuje i trochę drażni.
Inne problemy poruszone w poście wyżej nadal występują. Nie bardzo wiem, które połączenie wybrać: Czy opcja 1: Z nowym elementem DCC i Moduł Informacji Zwrotnej czy opcja 2: Połączenie z istniejącym elementem DCC - Moduł informacji zwrotnej (A65 nr 1). Tam się pojawia adres domyślny LR101 to wg mnie powinienem wybrać ten drugi. Jednak nawet po restarcie programu gdy wyświetlam parametry rozjazdu to ciągle mam to pierwsze.
Z tą samoczynną zmianą jakoś poradziłem restartując program za każdym razem po wpisie właściwego adresu, ale czy tak być powinno?
Pozdrawiam
MAciej
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: profilowanie lokomotyw

Post autor: gbbsoft »

Normalnie schemat powinien być taki:
Tworzysz blok1 -> Połacz z -> Połącz z nowym elementem DCC + Moduł info, zwrotnej -> podajesz wyjście 1
Tworzysz blok2 -> Połacz z -> Połącz z nowym elementem DCC + Moduł info, zwrotnej -> podajesz wyjście 2

Wtedy każdy blok jest podłączony do innego elementu DCC z innymi parametrami.
Kropka.

Druga opcja (raczej przykład, żeby zrozumieć jak to działa, w praktyce nie występuje z informacją zwrotną):
Tworzysz blok1 -> Połacz z -> Połącz z nowym elementem DCC + Moduł info, zwrotnej -> podajesz wyjście 1
Tworzysz blok2 -> Połacz z -> Połącz z istniejącym elementem + wybierasz "... Nr:1"

Wtedy oba bloki są podłączone do tego samego elementu DCC. Jak element otrzyma sygnał z informacji zwrotnej, to prześle go do obu bloków. Mało tego, jak w jednym bloku zmienisz wyjście z 1 na 2, to wchodząc w parametry drugiego bloku zauważysz, że wyjście też uległo zmianie. Po prostu dwa bloki są podłączone do tych samych parametrów informacji zwrotnej.

Gdzie opcja "połącz z istniejącym elementem" się przydaje?

Przydaje się, aby podłączyć dwa rozjazdy, które mają działać razem. Fizycznie na makiecie podłącza je się do tego samego wyjście dekodera. Aby program wiedział, że rozjazdy mają działać razem należy je podłączyć do tego samego elementu DCC. Jak zostaną podłączone do dwóch elementów DCC, to zmiana jednego nie spowoduje zmiany drugiego. Jak się je podłączy do tego samego elementu DCC, to zmiana jednego rozjazdu spowoduje zmianę także drugiego rozjazdu w programie.

PS. Co do zatrzymywania się loków bloku: wiem, że pomaga włączenie BMF w dekoderach.

PS2. Prośba o tworzenie oddzielnych wątków do oddzielnych problemów. Inaczej ktoś inny nigdy nie trafi na moje wyjaśnienie, bo ono nie ma nic wspólnego z profilowaniem lokomotyw. Stworzyłem na ten temat oddzielny wątek: viewtopic.php?f=21&t=294
ODPOWIEDZ