Blok - parametry przejazdu.
Re: Blok - parametry przejazdu.
Od miejsca, gdzie wykrywaniu jest wjazd lokal do bloku.
Czy od początku przerwy w torach.
Czy od początku przerwy w torach.
Wiki: http://wiki.gbbkolejka.pl
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
- Wmac127
- Posty: 319
- Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
- System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01
Re: Blok - parametry przejazdu.
Tak myslalem. To ja nie widze uzycia tej Tabeli do zatrzymania. Wszystkie bloki musialyby miec jednakowa dlugosc.
Pozdrawiam
MAciej
MAciej
Re: Blok - parametry przejazdu.
Źle powiedziałem.
Program dla każdego bloku wylicza moment rozpoczęcia hamowania tak, aby lok przejechał wskazana ilość cm i zatrzymał się tam gdzie ma się zatrzymać.
Wyliczenie to jest zależne od prędkości z profilu jaką lok jedzie w momencie wjazdu do bloku. A także od długości bloku.
Program dla każdego bloku wylicza moment rozpoczęcia hamowania tak, aby lok przejechał wskazana ilość cm i zatrzymał się tam gdzie ma się zatrzymać.
Wyliczenie to jest zależne od prędkości z profilu jaką lok jedzie w momencie wjazdu do bloku. A także od długości bloku.
Wiki: http://wiki.gbbkolejka.pl
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
- Wmac127
- Posty: 319
- Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
- System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01
Re: Blok - parametry przejazdu.
Chciałbym Ciebie dobrze zrozumieć. Teraz mówimy o "Tabelce do zatrzymania" , jeśli tak to:
ps. Zrobiłem testy z "Tabelką do Zatrzymania" Wyniki w następnym poście aby nie zaciemniać.
Jest to odległość zwalniania. (A)
Jest to odległość do zatrzymania wskazana w tabeli (B)... aby lok przejechał wskazana ilość cm i zatrzymał się tam gdzie ma się zatrzymać. ...
Dlaczego program wylicza? Przecież ma zapisane w tabeli odległość... Wyliczenie to jest zależne od prędkości z profilu jaką lok jedzie w momencie wjazdu do bloku ...
Skąd program wie jaka jest długość danego bloku?... A także od długości bloku.
ps. Zrobiłem testy z "Tabelką do Zatrzymania" Wyniki w następnym poście aby nie zaciemniać.
Pozdrawiam
MAciej
MAciej
- Wmac127
- Posty: 319
- Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
- System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01
Re: Blok - parametry przejazdu.
Oto parametry w poszczególnych blokach na trasie przejazdu lokomotywy BR 118 (niebieska)
1=Odl. Zwaln.; 2=Odl.zatrz.; 3=Dług. całk.bloku; 4=Vzwaln.;5=Vmax przejazdu.
Blok 19: 1=95; 2=115; 3=125; 4=0; 5=0
Blok 1: 1=75; 2=105; 3=125; 4=0; 5=160
Blok 3: 1=300; 2=325; 3=325; 4=0; 5=160
Blok 30: 1=20; 2=35; 3=35; 4=0; 5=0
Mimo, że w czasie testów w bloku 30 jest zawsze Sr2 to dzieje się rzecz dziwna z prędkością
Blok 27: 1=50; 2=65; 3=70; 4=0; 5=0
Wyniki w Blokach: A - Miejsce zatrzymania; B - Prędkość wjazdu w bloku, gdy jest podane 2 prędkości V/V oznacza, że lok przyspieszył lub zwolnił.
1. 19 start >>> 1 Sr1 (A=124km/h, B=70)>>> 3 Sr1 (A=124, B=275)>>>30 Sr2 (A=124/86km/h)>>>27 Sr1 (A=86, B=70)>>> 19 Sr1 (A=124, B=75)
2. 19 Start >>> 1 Sr1 (A=124,B=70)>>> 3 Sr1 (A=124,B=275)>>>30 Sr2 (A=124/86)>>> 27 Sr2 (A=86)>>>19 Sr1 (A=86,B=105)
3. 19 Start >>> 1 Sr2 (A=124)>>> 3 Sr1 (A=124,B=300)>>> 30 Sr2 (A=124/86)>>> 27 Sr2 (A=86)>>> 19 Sr1 (A=86,B=105)
Mimo niezmiennych ustawień loka zatrzymuje się w różnych miejscach. Prędkość wjazdu do bloku jest taka sama i nie zmienia się mimo różnych sygnałach na semaforach. Zastanawia mnie dlaczego w bloku 30 loka zwalnia do 86 km/h a tam nie ma ustawień ograniczających. Tylko na rozjazdach do jazdy w bok jest 40km/h
1=Odl. Zwaln.; 2=Odl.zatrz.; 3=Dług. całk.bloku; 4=Vzwaln.;5=Vmax przejazdu.
Blok 19: 1=95; 2=115; 3=125; 4=0; 5=0
Blok 1: 1=75; 2=105; 3=125; 4=0; 5=160
Blok 3: 1=300; 2=325; 3=325; 4=0; 5=160
Blok 30: 1=20; 2=35; 3=35; 4=0; 5=0
Mimo, że w czasie testów w bloku 30 jest zawsze Sr2 to dzieje się rzecz dziwna z prędkością
Blok 27: 1=50; 2=65; 3=70; 4=0; 5=0
Wyniki w Blokach: A - Miejsce zatrzymania; B - Prędkość wjazdu w bloku, gdy jest podane 2 prędkości V/V oznacza, że lok przyspieszył lub zwolnił.
1. 19 start >>> 1 Sr1 (A=124km/h, B=70)>>> 3 Sr1 (A=124, B=275)>>>30 Sr2 (A=124/86km/h)>>>27 Sr1 (A=86, B=70)>>> 19 Sr1 (A=124, B=75)
2. 19 Start >>> 1 Sr1 (A=124,B=70)>>> 3 Sr1 (A=124,B=275)>>>30 Sr2 (A=124/86)>>> 27 Sr2 (A=86)>>>19 Sr1 (A=86,B=105)
3. 19 Start >>> 1 Sr2 (A=124)>>> 3 Sr1 (A=124,B=300)>>> 30 Sr2 (A=124/86)>>> 27 Sr2 (A=86)>>> 19 Sr1 (A=86,B=105)
Mimo niezmiennych ustawień loka zatrzymuje się w różnych miejscach. Prędkość wjazdu do bloku jest taka sama i nie zmienia się mimo różnych sygnałach na semaforach. Zastanawia mnie dlaczego w bloku 30 loka zwalnia do 86 km/h a tam nie ma ustawień ograniczających. Tylko na rozjazdach do jazdy w bok jest 40km/h
Pozdrawiam
MAciej
MAciej
Re: Blok - parametry przejazdu.
Program musi coś liczyć, ponieważ loki mogą wjeżdżac do bloku z różna prędkością. Długość bloku to jest odległość od początku przerwy w torach do miejsca zatrzymania (w wersji wykrywania poboru prądu).
Jeżeli podasz, że lok zatrzymuje się w ciągu 20cm, blok ma długość 50cm, to lok musi w czasie x przejechać 30cm nim program da prędkość "0". Te 30cm przejedzie w różnym czasie w zależności od prędkości z jaką jedzie. Więc program wylicza czas x, czeka x sekund od wjechała lokal do bloku i podaje prędkość "0". Typowe zadanie z fizyki...
W powyższych rozważaniach zakładamy że nie ma prędkości zwalniania, aby uprościć sprawe. Jak wprowadzamy prędkość zwalniania, to cała operacja dzięli się na kilka etapów: zmiana prędkości z aktualnej do zwalnianiej, jazda ze zmniejszoną prędkością, zatrzymanie do zera. Tylko ostatnia operacja jest liczona z wykorzystaniem tabeli, reszta jest liczona z profilu lokomotywy.
Ps. Kolejnego postu nie jestem wstanie przeanalizować ponieważ podajesz zbyt dużo danych i poruszasz zbyt dużo problemów na raz.
Jeżeli podasz, że lok zatrzymuje się w ciągu 20cm, blok ma długość 50cm, to lok musi w czasie x przejechać 30cm nim program da prędkość "0". Te 30cm przejedzie w różnym czasie w zależności od prędkości z jaką jedzie. Więc program wylicza czas x, czeka x sekund od wjechała lokal do bloku i podaje prędkość "0". Typowe zadanie z fizyki...
W powyższych rozważaniach zakładamy że nie ma prędkości zwalniania, aby uprościć sprawe. Jak wprowadzamy prędkość zwalniania, to cała operacja dzięli się na kilka etapów: zmiana prędkości z aktualnej do zwalnianiej, jazda ze zmniejszoną prędkością, zatrzymanie do zera. Tylko ostatnia operacja jest liczona z wykorzystaniem tabeli, reszta jest liczona z profilu lokomotywy.
Ps. Kolejnego postu nie jestem wstanie przeanalizować ponieważ podajesz zbyt dużo danych i poruszasz zbyt dużo problemów na raz.
Wiki: http://wiki.gbbkolejka.pl
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
- Wmac127
- Posty: 319
- Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
- System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01
Re: Blok - parametry przejazdu.
Nie wydaje mi się abym poruszał zbyt wiele problemów. Problem podstawowym jest jeden: Loka nie zatrzymuje się w jednakowym miejscu, jeżdżąc z taką samą prędkością po tej samej trasie. Zmieniają się tylko nastawy na semaforze. Przy okazji wyszedł problem ze zmianą prędkości w bloku 30.
Ponieważ nikt więcej nie ma podobnych problemów tylko ja więc dajmy sobie z tym spokój. Widać mam coś nie tak u siebie.
Pozdrawiam
MAciej
MAciej
Re: Blok - parametry przejazdu.
Jeżeli puszczasz loka po tej samej trasie z tymi samymi prędkościami i za kazdym razem w tym samym bloku zatrzymuje się w innym miejscu, to rzeczywiście żadne zmiany w programie tego nie poprawią.
Wiki: http://wiki.gbbkolejka.pl
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
Program do sterowania makietami: http://www.gbbkolejka.pl
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Modelarst ... 0485039078
- Wmac127
- Posty: 319
- Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
- System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01
Re: Blok - parametry przejazdu.
Tak ale nie do końca jest tak samo w każdym bloku. Pociąg ma w bloku 1 Sr1 (test 1) lub Sr2 (test2) Prędkości wjazdu w blok 1 i blok 3 są takie same, różne tylko sygnały.
I po dwóch różnych sygnałach w bloku 1 zatrzymanie w bloku 3 różni się aż o 25 cm. porównaj wyniki testu 1 i 2. Zatem obliczenia w programie są różne za każdym razem. Zgadza się?i za każdym razem w tym samym bloku zatrzymuje się w innym miejscu, to rzeczywiście żadne zmiany w programie tego nie poprawią.
Przypuszczam, że gdybyś do obliczeń wstawił długość całkowitą bloku było by lepiej wyliczona odległość zatrzymania.
Pozdrawiam
MAciej
MAciej
Re: Blok - parametry przejazdu.
Przeczytałem sobie wątek dwukrotnie i mam pytania:
1. Dlaczego tak ważne jest żeby CV3=4 oraz CV4=4 ?? Czy te wartości CV najwierniej odwzorowują rzeczywiste np hamowanie? Dlaczego by nie używać np wartości 10 lub 15?
2. Jakie znaczenie ma ustawienie kompensacji obciążenia dla poprawnego jeżdżenia loków po blokach?
1. Dlaczego tak ważne jest żeby CV3=4 oraz CV4=4 ?? Czy te wartości CV najwierniej odwzorowują rzeczywiste np hamowanie? Dlaczego by nie używać np wartości 10 lub 15?
2. Jakie znaczenie ma ustawienie kompensacji obciążenia dla poprawnego jeżdżenia loków po blokach?