Zdarzenia i funkcje logiczne - zebrane przykłady.

ToTom
Posty: 51
Rejestracja: 26 lis 2018, 16:55
System DCC: DR5000

Zdarzenia i funkcje logiczne - zebrane przykłady.

Post autor: ToTom »

Ponieważ ostatnimi czasy dość mocno bawię się programem, postanowiłem poszukać na forum wszystko co się da na temat zdarzeń, warunków itp.
Trochę się uzbierało.
Jest to zbiór cytatów z forum, mam nadzieję, że nikt nie poczuje się obrażony. Najwyżej usunie się to z forum i już.
Jeśli odkryję coś nowego, co może się przydać, będę uzupełniał dokument.
Załączniki
logika_gbb.docx
(23.53 KiB) Pobrany 213 razy
reticulan
Posty: 237
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Zdarzenia i funkcje logiczne - zebrane przykłady.

Post autor: reticulan »

To na pewno będzie przydatne. A ja mam pytanie. Czy można wstawić ten przykładowy plik plansza o którym mowa w pliku doc
ToTom
Posty: 51
Rejestracja: 26 lis 2018, 16:55
System DCC: DR5000

Re: Zdarzenia i funkcje logiczne - zebrane przykłady.

Post autor: ToTom »

reticulan
Posty: 237
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Zdarzenia i funkcje logiczne - zebrane przykłady.

Post autor: reticulan »

A tak, dziękuję. Rozumiem że w razie wątpliwości można pytać? A czy jesteś mi w stanie pomóc w temacie autoprzejazdów, szczegóły w temacie viewtopic.php?f=43&t=376&start=10
ToTom
Posty: 51
Rejestracja: 26 lis 2018, 16:55
System DCC: DR5000

Re: Zdarzenia i funkcje logiczne - zebrane przykłady.

Post autor: ToTom »

Ale ja jestem na poziomie początkującym :) Mnie nie ma co pytać.
Po prostu uczę się korzystać z gbbkolejka, a że lubię mieć wszystko w jednym miejscu, to zebrałem.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia i funkcje logiczne - zebrane przykłady.

Post autor: gbbsoft »

Wątek przyczepiłem... :-)
ToTom
Posty: 51
Rejestracja: 26 lis 2018, 16:55
System DCC: DR5000

Re: Zdarzenia i funkcje logiczne - zebrane przykłady.

Post autor: ToTom »

Dwa pytania:
1.
Chciałbym wykorzystać "DistanceToStop" w momencie wykrycia loka w bloku przez informację zwrotną, ale przed obliczeniami, zgodnie z tym:
viewtopic.php?f=42&t=281&start=20
Chciałbym, aby konkretne lokomotywy zatrzymywały się dalej lub bliżej. To można zrealizować tym:

Jeśli Lok V 200
  this.ActiveTrain.Name == "V 200"
jeśli inny
  this.ActiveTrain.Name != "V 200"

Ale wolałbym zrealizować to "grupami": (nazwy przykładowe)
- pociągi lokalne (1 wagon),
- pośpieszne (3 wagony),
- osobowe (2 wagony) (ewentualnie wszystkie inne poza lokalne i pośpieszne).

Jak ten warunek zapisać?

2. Czy jest możliwość zapisać taki "globalny" warunek:
"Jeśli nastąpi aktywacja jakiejkolwiek czujki wjazdowej do zajętego bloku to wyłącz prąd na makiecie"?
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Zdarzenia i funkcje logiczne - zebrane przykłady.

Post autor: gbbsoft »

ad1.
Spróbuj tak: this.ActiveTrain.TrainGroups.get_Item(0).Name == "cos tam"
Ale:
- każda (!) lokomotywa musi należeć go przynajmniej jednej grupy (inaczej wystąpi odwołanie do pustego elementu)
- wzór bierze pierwszą grupę, więc najlepiej jakby każdy lok należał tylko do jednej grupy.

ad2.
Moje doświadczenie jest takie, że informacja zwrotna jest dość niestabilna (przynajmniej ta, którą ja mam). Tzn. Potrafi "mrugać": na chwilę sygnał znika w bloku, w którym jest lok, albo pojawia się w bloku, w którym go nie ma (np: dotknięcie palcami). Więc taki globalny warunek w programie raczej nie powstanie.
ToTom
Posty: 51
Rejestracja: 26 lis 2018, 16:55
System DCC: DR5000

Re: Zdarzenia i funkcje logiczne - zebrane przykłady.

Post autor: ToTom »

ad1.
Działa :) :)
A da się to jakoś testować poza makietą? Bo ręczne przepychanie lokomotyw zdaje się nie zmienia parametru.

ad2.
U mnie to działa dość fajnie. Mam pewien pomysł, ale muszę sobie to przemyśleć.
ODPOWIEDZ