Wersje Beta programu

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2178
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Wersje Beta programu

Post autor: gbbsoft »

2005-10-29 wersja 0.06.2122 __dostępna jest wersja Beta programu__

:arrow: nowość: nowe moduły w programie: profilowanie lokomotyw, programowanie dekoderów, AutoPrzejazdy
:arrow: nowość: obsługa przydzielania pociągów/lokomotyw do bloków, automatycznym ustawianiem najkrótszej drogi między dwoma blokami, puszczania pociągów z bloku do bloku z automatycznym zatrzymaniem w bloku docelowym
:arrow: nowość: sytuacja zwarcia sygnalizowana jest poprzez czerwone tło planszy
:arrow: nowość: dodano listę skal z możliwością określenia domyślnej skali
:arrow: nowość: dodano możliwość określenia skali przy lokomotywach
udogodnienie: zmieniono sposób numeracji urządzeń informacji zwrotnej w systemie Lenz (poprzednio: od 0, obecnie od 1)
udogodnienie: ulepszono sposób przełączania zwrotnic potrójnych za pomocą myszki
:arrow: błąd: poprawiono obsługę skrzyżowań, aby nie można było ustawić przebiegu w poprzek, dodano możliwość zaznaczenia skrzyżowania jako 'bezkolizyjnego'
:arrow: błąd: poprawiono obsługę zdjęć lokomotyw. Lokomotywy na zdjęciach powinny być skierowane w przodem w prawą stronę.
:arrow: błąd: poprawiono możliwość łączenie torów-skoków pomiędzy planszami

2005-10-30 wersja 0.07.2129

:arrow: nowość: nowa wersja wymaga pobrania .Net Framwork 2.0: http://www.microsoft.com/downloads/deta ... layLang=en
:arrow: nowość: możliwość ustawienia listy lokomotyw w poziomie
:arrow: nowość: możliwość poszerzenia listy lokomotyw o więcej niż jeden wiersz/kolumnę
:arrow: udogodnienie: po wyłączeniu trybu edycji miejsce po przyciskach na pasku narzędzi jest wykorzystywane, a nie zostaje szare.

2005-10-31 wersja 0.07.2130

:arrow: Dodałem Shift+ESC - wyłącza AutoPrzejazdy
:arrow: Poprawiłem zmienę kierunków w AutoPrzejazdach
�??
2005-11-02 wersja 0.07.2132

:arrow: dodałem możliwość zdefiniowania klawisza do uruchamiania i zatrzymywania AutoPrzejazdów:
- można podać ten sam klawisz, wtedy pierwsze naciśnięcie uruchamia, drugie zatrzymuje
- można podać ten sam klawisz dla wielu Autoprzejazdów. Wtedy ten klawisz uruchamia/zatrzymuje wszystkie�??
:arrow: Shift+ESC wyłącza wszystkie Autoprzejazdy
:arrow: możliwość skrócenia listy lokomotyw (menu: Lokomotywy -> Lista lokomotyw: skrócona)

2005-11-11 wersja 0.07.2141

:arrow: Dodałem w parametrach zwrotnicy możliwość definiowania preferencji dla kierunków jazdy: oddzielnie dla jazdy na wprost, oddzielnie dla jazdy w bok.

Można ustawić:
-1 - blokada jazdy w danym kierunku
1 - preferowany kierunek przejazdu przez zwrotnicę
2 - traktuj przejazd jak przejazd przez dwie zwrotnice (czyli �??mniej preferowany�?� kierunek przejazdu)
N>=2 - traktuj przejazd w danym kierunku jak przejazd przez n zwrotnic
0 - traktuj przejazd w danym kierunku jakby nie był to przejazd przez zwrotnicę (taki �??super preferowany kierunek�??)

Powyższe ustawienia są wykorzystywane w dwóch sytuacjach:
:!: W momencie wyliczania najkrótszej drogi pomiędzy dwoma blokami. Ponieważ algorytm traktuje �??najkrótszą drogę�?� jako �??drogę o najmniejszej ilości zwrotnic�?�, to wpisanie liczby n>=2 powoduje, że przejazd w danym kierunku przez zwrotnicę jest liczony jak przejazd przez n zwrotnic, co automatycznie zmniejsza �??szanse�?� na bycie �??najkrótszym�?� przejazdem. W ten sposób przejazdy �??na wprost�?� są preferowane.
:!: W automacie �??AutoPrzejazdy�?? w momencie generowania listy wszystkich możliwych przejazdów między blokami wyjazdowymi, a blokami wjazdowymi. Do tej pory po wygenerowaniu listy każdy z przejazdów był traktowany równorzędnie (z prawdopodobieństwem 1/n, gdzie n to ilość przejazdów). Teraz automat dla każdego przejazdu zlicza �??ilość zwrotnic�?�. I prawdopodobieństwo wylosowania danego przejazdu jest równe �??ilości zwrotnic�?� na tym przejeździe w stosunku do �??ilości wszystkich zwrotnic�?� we wszystkich wybranych przejazdach (losowanie z wagami, gdzie wagą jest ilość zwrotnic).

Wiec: przejazdy dla których policzono większą ilość zwrotnic mają mniejsze prawdopodobieństwo wylosowania od przejazdów z mniejszą ilości zwrotnic.

Jeżeli przejazd, w którą ze stron, ma ustawioną wartość -1, to nie zostanie w żadnej z tych dwóch sytuacji wzięty pod uwagę.

Domyślnie wszystkie przejazdy �??na wprost�?� mają ustawioną liczbę 1, a przejazdy �??w bok�?� maja ustawioną liczbę 2. __Dla przejazdów, dla których naturalnym przebiegiem jest jazda �??w bok�?? należy zamienić te liczby! __

2005-11-14 wersja 0.07.2144

:arrow: Zmieniłem domyślnie dla DDW/SRCP: bus=2 i wersja protokołu=1. Poprawiłem także opis na stronie WWW, bo... był błędny

:arrow: Poprawiłem aktualizację nazwy lokomotywy na liście po lewej w oknie, gdzie się definiuje lokomotywy.

2005-11-15 wersja 0.07.2145

:arrow: Dodałem w definiowaniu lokomotyw możliwość określenia prędkości maksymalnej (w km/h), co powoduje odpowiednie przeskalowanie suwaka przy lokomotywie w głównym oknie (o ile lokomotywa przeszła profilowanie!)

:arrow: Dodałem przycisk "0" przy lokomotywach w głównym oknie, który umożliwia "normalne" zatrzymanie lokomotywy (klawisz: Home)

2005-11-19 wersja: 0.07.2148.28309

:arrow: Dołączyłem instrukcję obsługi programu do programu instalacyjnego
:arrow: Instrukcja jest dostępna z menu Start -> Programy -> GbbKolejka
:arrow: oraz z programu menu: Pomoc -> Instrukcja obsługi

2005-11-19 wersja: 0.07.2149

:arrow: Dodałem obsługę klawisza F1 w głównym oknie
:arrow: Dodałem obsługę klawisza F1 i przycisk �??Pomoc�?? w większości okien dialogowych.

2005-11-20 wersja 0.07.2150

:arrow: w systemie DDW/SRCP dodano znacznik 'Pokazuj zmiany prędkości dokonanych w innych programach'. Wprowadzenie jego pomogło (gdy nie jest zaznaczony) na nieskakanie suwaka prędkości przy szybkim zmienianiu prędkości. Ale za to zmiany prędkości dokonane w innych programach nie są pokazywane w GbbKolejce (aby były - należy znacznik ustawić).

2005-11-28 wersja: 0.07.2158

:arrow: w systemie DDW, jeżeli po wysłaniu GET POWER serwer DDW zwraca błąd "424 - reinitialization", to nie jest on brany pod uwagę. Występował, jeżeli GbbKolejka obsługiwała na raz kilka kanałów (bus) umiejących zarządzać POWER.

2005-12-04 Wersja: 0.07.2164

:arrow: DDW: poprawiono błąd "najpierw połącz się z systemami DDC", który wystepował przy pierwszym połączeniu z systemem DDW, gdy jednocześnie była włączona synchronizacja z urządzeniami przy starcie (w parametrach).
Zablokowany