Obsługa Rozkładów Jazdy w zdarzeniach

Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Obsługa Rozkładów Jazdy w zdarzeniach

Post autor: gbbsoft »

Aby sprawdzić status rozkładu jazdy należy w gałęzi bloku "Jeżeli" wpisać:

me.Engine.TimeTables_FindByName("nazwa").Status=GbbEngine.TimeTable.Statuses.Running

PS. Do uruchomienia/zatrzymania rozkładu jazdy chyba najlepiej, jak zrobię oddzielny blok...
andrzej-n
Posty: 209
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:48

Re: Obsługa Rozkładów Jazdy w zdarzeniach

Post autor: andrzej-n »

Aby sprawdzić status rozkładu jazdy należy w gałęzi bloku "Jeżeli" wpisać:
me.Engine.TimeTables_FindByName("nazwa").Status=GbbEngine.TimeTable.Statuses.Running
1.Powyższe działa poprawnie. Dla negacji czyli "jeżeli nie działa Rozkład" zrobiłem tak jak na rys3. Niestety nic się nie dzieje. Może ta negacja powinna być inaczej zdefiniowana?
rys3.jpg
2. Rozumiem, że Rozkład działa dopóki "Status" określony w tabeli jest "Running". Rozkład nie działa gdy "Status" jest "Stopped" i nie ma znaczenia, że fizycznie pociąg jeszcze jedzie.
rys4.jpg
3. Jak będzie w przypadku Wstrzymania "Paused"? Czy funkcja "jeżeli.." zinterpretuje to że Rozkład działa czy nie działa?
Andrzej
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Obsługa Rozkładów Jazdy w zdarzeniach

Post autor: gbbsoft »

Ad1 hm.. wygląda poprawnie...
Możesz spróbować porównać do statusu stopped

Ad2 dokładnie jest tak jak mówisz. Swiat się nie konczy na Rozkladach. Pociąg może być np dalej poprowadzony przez Autoprzejazd, człowieka itd.

Ad3
To zależy jak napiszesz warunek. W logice trzystanowej co innego oznacza '!=running' a co innego '==stopped'
andrzej-n
Posty: 209
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:48

Re: Obsługa Rozkładów Jazdy w zdarzeniach

Post autor: andrzej-n »

Możesz spróbować porównać do statusu stopped
Zrobiłem. Też nie działa.
rys5.jpg
Andrzej
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Obsługa Rozkładów Jazdy w zdarzeniach

Post autor: gbbsoft »

A co jest w warunku w pierwszej gałęzi?
andrzej-n
Posty: 209
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:48

Re: Obsługa Rozkładów Jazdy w zdarzeniach

Post autor: andrzej-n »

w pierwszej gałęzi jest:
rys6.jpg
Andrzej
andrzej-n
Posty: 209
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:48

Re: Obsługa Rozkładów Jazdy w zdarzeniach

Post autor: andrzej-n »

Piotrze,
Temat powyższy nieaktualny. To mój idiotyczny błąd. Przepraszam bardzo za zamieszanie.
Andrzej
andrzej-n
Posty: 209
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:48

Re: Obsługa Rozkładów Jazdy w zdarzeniach

Post autor: andrzej-n »

Piotrze,
Temat powyższy nieaktualny. To mój idiotyczny błąd. Przepraszam bardzo za zamieszanie.
Wstyd mi okrutnie, ale jednak problem jest. To co napisałem parę minut temu to moje niechlujstwo. Na przyszłość będę dużo bardziej uważny.
Andrzej
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Obsługa Rozkładów Jazdy w zdarzeniach

Post autor: gbbsoft »

Moim zdaniem w pierszej gałęzi powinno być ==running, a w drugiej: !=running
andrzej-n
Posty: 209
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:48

Re: Obsługa Rozkładów Jazdy w zdarzeniach

Post autor: andrzej-n »

Tak zrobiłem na samym początku.
1.Powyższe działa poprawnie. Dla negacji czyli "jeżeli nie działa Rozkład" zrobiłem tak jak na rys3. Niestety nic się nie dzieje. Może ta negacja powinna być inaczej zdefiniowana?
rys3.jpg
W taki sposób zapisana negacja nie działa zarówno dla "Running" jak i "Stopped"
Andrzej
ODPOWIEDZ