Operacja "Graj dźwięk"

andrzej-n
Posty: 209
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:48

Operacja "Graj dźwięk"

Post autor: andrzej-n »

Po uruchomieniu pliku dźwiękowego za pomocą operacji "Graj dźwięk" chciałbym mieć możliwość wyłączenia go w momencie przeze mnie określonym. Niestety nie znalazłem żadnego "wyłącznika". jak to zrobić?
Andrzej
andrzej-n
Posty: 209
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:48

Re: Operacja "Graj dźwięk"

Post autor: andrzej-n »

Chodzi mi o przerwanie odtwarzania np w momencie zmiany stanu urządzenia.
Andrzej
Awatar użytkownika
Wmac127
Posty: 319
Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01

Re: Operacja "Graj dźwięk"

Post autor: Wmac127 »

O jakie pliki dźwiękowe chodzi? Przejazd pociągu przez blok, dźwięki krajobrazu (ptaszki, zwierzęta, auta) czy np odgłosy na stacji?
Pozdrawiam
MAciej
andrzej-n
Posty: 209
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:48

Re: Operacja "Graj dźwięk"

Post autor: andrzej-n »

Mam automatycznie zamykany przejazd Viessmmana. Schowałem na makiecie bezprzewodowy głośniczek bluetooth, z którego odtwarzam dźwięk dzwonka przejazdu kolejowego. Chodzi o to, by odtwarzanie rozpoczęło się od momentu opuszczania zapór, a kończyło gdy zapory są podnoszone. O ile z uruchomieniem nie ma żadnego problemu, to z zakończeniem mam kłopot.
Andrzej
Awatar użytkownika
Wmac127
Posty: 319
Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01

Re: Operacja "Graj dźwięk"

Post autor: Wmac127 »

A jest możliwość ustawienia czasu trwania dźwięku?
Jeśli tak to można by się pokusić o zsynchronizowanie czasu trwania dźwięku z czasem zamkniętych zapór.
Hmm, a może otwarcie zapór będzie aktywować drugi dźwięk: Cisza.
Pozdrawiam
MAciej
andrzej-n
Posty: 209
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:48

Re: Operacja "Graj dźwięk"

Post autor: andrzej-n »

A jest możliwość ustawienia czasu trwania dźwięku?
No własnie nie ma. U mnie zapory otwierają się w dokładnie zaprogramowanym miejscu, po przejechaniu pociągu. Muszę zatem dopasować długość odtwarzania dźwięku.
Andrzej
Awatar użytkownika
Wmac127
Posty: 319
Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01

Re: Operacja "Graj dźwięk"

Post autor: Wmac127 »

andrzej-n pisze: 28 maja 2017, 13:39 ... U mnie zapory otwierają się w dokładnie zaprogramowanym miejscu, po przejechaniu pociągu. ...
Czy przejazd korzysta z funkcji URZĄDZENIE? Tam można ustawić parametry? To wszystko jest dopiero przede mną.
Pozdrawiam
MAciej
andrzej-n
Posty: 209
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:48

Re: Operacja "Graj dźwięk"

Post autor: andrzej-n »

Tak, przejazd to Urządzenie, dla którego można przypisać zdarzenia. Ja tak własnie chcę zrobić. Dla zdarzenia "po włączeniu urządzenia" dźwięk jest odtwarzany. Natomiast dla zdarzenia " po wyłączeniu" chciałem zatrzymać odtwarzanie, ale takiej opcji nie ma.
Andrzej
Awatar użytkownika
Wmac127
Posty: 319
Rejestracja: 12 lut 2017, 16:20
System DCC: XpressNet; LENZ - LZV100, LH100, LH01

Re: Operacja "Graj dźwięk"

Post autor: Wmac127 »

A może skorzystać z przekaźnika bistabilnego jako pomocniczego do sterowania przejazdem.
Pozdrawiam
MAciej
andrzej-n
Posty: 209
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:48

Re: Operacja "Graj dźwięk"

Post autor: andrzej-n »

Obecna rozwiązanie dot sterowania przejazdem w pełni spełnia moje oczekiwania. Jest tylko kwestia zatrzymania odtwarzania pliku w odpowiednim. momencie
Andrzej
ODPOWIEDZ