Strona 7 z 11

Re: Blok - parametry przejazdu.

: 23 sty 2018, 20:08
autor: gbbsoft
Od miejsca, gdzie wykrywaniu jest wjazd lokal do bloku.
Czy od początku przerwy w torach.

Re: Blok - parametry przejazdu.

: 23 sty 2018, 20:35
autor: Wmac127
Tak myslalem. To ja nie widze uzycia tej Tabeli do zatrzymania. Wszystkie bloki musialyby miec jednakowa dlugosc.

Re: Blok - parametry przejazdu.

: 24 sty 2018, 08:52
autor: gbbsoft
Źle powiedziałem.
Program dla każdego bloku wylicza moment rozpoczęcia hamowania tak, aby lok przejechał wskazana ilość cm i zatrzymał się tam gdzie ma się zatrzymać.

Wyliczenie to jest zależne od prędkości z profilu jaką lok jedzie w momencie wjazdu do bloku. A także od długości bloku.

Re: Blok - parametry przejazdu.

: 24 sty 2018, 13:11
autor: Wmac127
Chciałbym Ciebie dobrze zrozumieć. Teraz mówimy o "Tabelce do zatrzymania" , jeśli tak to:
gbbsoft pisze: 24 sty 2018, 08:52 ...Program dla każdego bloku wylicza moment rozpoczęcia hamowania tak, ...
Jest to odległość zwalniania. (A)
... aby lok przejechał wskazana ilość cm i zatrzymał się tam gdzie ma się zatrzymać. ...
Jest to odległość do zatrzymania wskazana w tabeli (B)
Blok 1.jpg
... Wyliczenie to jest zależne od prędkości z profilu jaką lok jedzie w momencie wjazdu do bloku ...
Dlaczego program wylicza? Przecież ma zapisane w tabeli odległość
... A także od długości bloku.
Skąd program wie jaka jest długość danego bloku?

ps. Zrobiłem testy z "Tabelką do Zatrzymania" Wyniki w następnym poście aby nie zaciemniać.

Re: Blok - parametry przejazdu.

: 24 sty 2018, 13:53
autor: Wmac127
Oto parametry w poszczególnych blokach na trasie przejazdu lokomotywy BR 118 (niebieska)
1=Odl. Zwaln.; 2=Odl.zatrz.; 3=Dług. całk.bloku; 4=Vzwaln.;5=Vmax przejazdu.
Blok 19: 1=95; 2=115; 3=125; 4=0; 5=0
Blok 1: 1=75; 2=105; 3=125; 4=0; 5=160
Blok 3: 1=300; 2=325; 3=325; 4=0; 5=160
Blok 30: 1=20; 2=35; 3=35; 4=0; 5=0
Mimo, że w czasie testów w bloku 30 jest zawsze Sr2 to dzieje się rzecz dziwna z prędkością
Blok 27: 1=50; 2=65; 3=70; 4=0; 5=0

Wyniki w Blokach: A - Miejsce zatrzymania; B - Prędkość wjazdu w bloku, gdy jest podane 2 prędkości V/V oznacza, że lok przyspieszył lub zwolnił.
1. 19 start >>> 1 Sr1 (A=124km/h, B=70)>>> 3 Sr1 (A=124, B=275)>>>30 Sr2 (A=124/86km/h)>>>27 Sr1 (A=86, B=70)>>> 19 Sr1 (A=124, B=75)
2. 19 Start >>> 1 Sr1 (A=124,B=70)>>> 3 Sr1 (A=124,B=275)>>>30 Sr2 (A=124/86)>>> 27 Sr2 (A=86)>>>19 Sr1 (A=86,B=105)
3. 19 Start >>> 1 Sr2 (A=124)>>> 3 Sr1 (A=124,B=300)>>> 30 Sr2 (A=124/86)>>> 27 Sr2 (A=86)>>> 19 Sr1 (A=86,B=105)
Mimo niezmiennych ustawień loka zatrzymuje się w różnych miejscach. Prędkość wjazdu do bloku jest taka sama i nie zmienia się mimo różnych sygnałach na semaforach. Zastanawia mnie dlaczego w bloku 30 loka zwalnia do 86 km/h a tam nie ma ustawień ograniczających. Tylko na rozjazdach do jazdy w bok jest 40km/h

Re: Blok - parametry przejazdu.

: 24 sty 2018, 21:19
autor: gbbsoft
Program musi coś liczyć, ponieważ loki mogą wjeżdżac do bloku z różna prędkością. Długość bloku to jest odległość od początku przerwy w torach do miejsca zatrzymania (w wersji wykrywania poboru prądu).

Jeżeli podasz, że lok zatrzymuje się w ciągu 20cm, blok ma długość 50cm, to lok musi w czasie x przejechać 30cm nim program da prędkość "0". Te 30cm przejedzie w różnym czasie w zależności od prędkości z jaką jedzie. Więc program wylicza czas x, czeka x sekund od wjechała lokal do bloku i podaje prędkość "0". Typowe zadanie z fizyki...

W powyższych rozważaniach zakładamy że nie ma prędkości zwalniania, aby uprościć sprawe. Jak wprowadzamy prędkość zwalniania, to cała operacja dzięli się na kilka etapów: zmiana prędkości z aktualnej do zwalnianiej, jazda ze zmniejszoną prędkością, zatrzymanie do zera. Tylko ostatnia operacja jest liczona z wykorzystaniem tabeli, reszta jest liczona z profilu lokomotywy.


Ps. Kolejnego postu nie jestem wstanie przeanalizować ponieważ podajesz zbyt dużo danych i poruszasz zbyt dużo problemów na raz.

Re: Blok - parametry przejazdu.

: 25 sty 2018, 09:57
autor: Wmac127
gbbsoft pisze: 24 sty 2018, 21:19... Ps. Kolejnego postu nie jestem wstanie przeanalizować ponieważ podajesz zbyt dużo danych i poruszasz zbyt dużo problemów na raz.
Nie wydaje mi się abym poruszał zbyt wiele problemów. Problem podstawowym jest jeden: Loka nie zatrzymuje się w jednakowym miejscu, jeżdżąc z taką samą prędkością po tej samej trasie. Zmieniają się tylko nastawy na semaforze. Przy okazji wyszedł problem ze zmianą prędkości w bloku 30.

Ponieważ nikt więcej nie ma podobnych problemów tylko ja więc dajmy sobie z tym spokój. Widać mam coś nie tak u siebie.

Re: Blok - parametry przejazdu.

: 30 sty 2018, 11:35
autor: gbbsoft
Jeżeli puszczasz loka po tej samej trasie z tymi samymi prędkościami i za kazdym razem w tym samym bloku zatrzymuje się w innym miejscu, to rzeczywiście żadne zmiany w programie tego nie poprawią.

Re: Blok - parametry przejazdu.

: 30 sty 2018, 15:16
autor: Wmac127
gbbsoft pisze: 30 sty 2018, 11:35 Jeżeli puszczasz loka po tej samej trasie z tymi samymi prędkościami ...
Tak ale nie do końca jest tak samo w każdym bloku. Pociąg ma w bloku 1 Sr1 (test 1) lub Sr2 (test2) Prędkości wjazdu w blok 1 i blok 3 są takie same, różne tylko sygnały.
i za każdym razem w tym samym bloku zatrzymuje się w innym miejscu, to rzeczywiście żadne zmiany w programie tego nie poprawią.
I po dwóch różnych sygnałach w bloku 1 zatrzymanie w bloku 3 różni się aż o 25 cm. porównaj wyniki testu 1 i 2. Zatem obliczenia w programie są różne za każdym razem. Zgadza się?
Przypuszczam, że gdybyś do obliczeń wstawił długość całkowitą bloku było by lepiej wyliczona odległość zatrzymania.

Re: Blok - parametry przejazdu.

: 24 lip 2018, 13:12
autor: reticulan
Przeczytałem sobie wątek dwukrotnie i mam pytania:

1. Dlaczego tak ważne jest żeby CV3=4 oraz CV4=4 ?? Czy te wartości CV najwierniej odwzorowują rzeczywiste np hamowanie? Dlaczego by nie używać np wartości 10 lub 15?
2. Jakie znaczenie ma ustawienie kompensacji obciążenia dla poprawnego jeżdżenia loków po blokach?