Funkcja graj dźwięk

reticulan
Posty: 237
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Funkcja graj dźwięk

Post autor: reticulan »

Witam, chciałem się zapytać jak zrealizować polecenie grania dźwięku, sposobem jak na poniższym screenie. Jak powiązać/ustawić który plik ma być odtworzony, jakiej komendy użyć, i jak skonfigurować poniższe zmienne. I wreszcie, jakie rozszerzenie musi mieć plik dźwiękowy oraz w jakiej lokalizacji musi się znajdować plik?
Załączniki
dzwiek.jpg
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Funkcja graj dźwięk

Post autor: gbbsoft »

W miejscu przez Ciebie zaznaczonym musisz wpisać pełną ścieżkę do pliku.
Plik musi mieć rozszerzenie .wav
reticulan
Posty: 237
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Funkcja graj dźwięk

Post autor: reticulan »

Działa... no i jeszcze tylko jak zapauzować dźwięk:) albo sprawić, żeby grał określoną ilość czasu. Po przeczytaniu poprzednich postów w tym temacie nadal nie wiem czy da się to zrobić i jak. Na razie jedyny przeze mnie odkryty sposób to wyjście z programu, przerywa także odtwarzanie dźwięku.
Awatar użytkownika
gbbsoft
Admin
Posty: 2179
Rejestracja: 09 lip 2008, 23:19
Miasto: Warszawa
System DCC: Lenz + Roco

Re: Funkcja graj dźwięk

Post autor: gbbsoft »

A on długi jest?

Możesz uruchomić "PlaySound" bez nazwy pliku, wtedy granie zostanie zatrzymane.

Jeżeli dasz "Poczekaj do końca", to "makro" nie pójdzie dalej dopóki muzyka nie zakończy się.

Aby określić ile czasu ma grać, wtedy w jednym zdarzeniu robisz 3 rzyczy jedna po drugiej
- uruchamiasz dźwięk (bez czekania aż skończy się)
- czekasz x sekund
- uruchamiasz dźwięk bez podania nazwy pliku - wtedy powinien przestać grać.
reticulan
Posty: 237
Rejestracja: 29 maja 2018, 21:37
Miasto: Częstochowa
System DCC: Roco 10764

Re: Funkcja graj dźwięk

Post autor: reticulan »

Działa. :)
Ja użyłem urządzenia do odpalenia procedury, "po włączeniu urządzenia" powoduje rozpoczęcie grania dźwięku, a w opcji "po wyłączeniu urządzenia" ustawiłem graj pusty dźwięk, efekt ten sam.

Dodatkowo jak wpiszę że urządzenie ma się wyłączyć po przykładowo 5 sekundach to załącza "pusty" dźwięk. Co w rezultacie daje efekt grania czasowego.

Świetnie:) bo to znaczy że jedno działanie dźwięku nadpisuje drugie. Zauważyłem, że odtworzenie dwóch dźwięków na raz jest niemożliwe? To stwarza wiele możliwości jak widzę, łącznie z losowym uruchamianiem dźwięków, dzieki zmiennym globalnym time span.
ODPOWIEDZ